בטון מוחלק: פתרון ריצוף מתקדם ואסתטי

תוכן עניינים

בטון מוחלק הוא סוג חדש של בטון שקיים כבר כמה שנים. הוא עשוי מחומרים ממוחזרים, והוא ידידותי לסביבה. נמצא שהוא עמיד יותר מבטון רגיל, וניתן להשתמש בו גם ליצירת פטיו, שבילי גישה ושבילים ללא צורך בבסיס. הבטון המוחלק יכול להחזיק מעמד עד 20 שנה ללא צורך בתחזוקה. בטון מוחלק משמש כשכבת הגנה לבית. הוא מגן על הבית מפני מים, לכלוך וגורמים חיצוניים אחרים. זה גם מונע מלחות לחלחל דרך הקירות. את הבטון המוחלק מורחים בעזרת כף, ואחריו שכבת איטום.

בטון מוחלק

ככל שמספר האנשים המתגוררים בבית גדל, עולה גם הצורך בעוד שטח. עם זאת, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לבנות בית גדול יותר. ברעיון חדשני ניתן להחליק בטון כך שיתנהג כמו קיר וייצור יותר מקום לתושבים. בטון מוחלק הוא דרך חדשה לבנות בתים זולים יותר וקלים יותר לתחזוקה. נעשה בו שימוש בחלקים מסוימים של אירופה וצפון אמריקה, שם נמצא כיעיל ביצירת שטח נוסף עבור אלה שגרים בבתים קטנים או דירות. בטון מוחלק הוא סוג של בטון שעבר תהליך אשפרה מואץ על מנת להפוך את פני השטח לחלקים יותר. ניתן להשתמש בבטון מוחלק למגוון מטרות כגון ריצוף, קירות ומשטחים. יש לו גם מקדם חיכוך נמוך יותר מבטון רגיל, מה שמקל על הניקוי. טכנולוגיה זו קיימת כבר עשרות שנים אך רק לאחרונה הפכה לפופולרית בארה"ב בשל הביצועים והיעילות הטובים יותר שלה.

בשנים האחרונות נעשה שימוש בבטון יותר ויותר בבניית מבנים. עם זאת, לא תמיד קל לעשות בטון חלק. בטון מוחלק הוא צורה חדשה של בטון שמקלה בהרבה על השימוש בבטון מסורתי. ניתן לצקת לתבנית ולאחר מכן להחליק במכונה שמשתמשת בלחץ מים כדי ליצור את הצורה הרצויה. תהליך זה גם יוצר פחות אבק ורעש במהלך הבנייה. הבטון המוחלק הוא חומר חדש שנמצא בשימוש בענף הבנייה. ניתן להשתמש בו על רצפות וקירות ויש לו הרבה יתרונות. בטון מוחלק הוא חומר ידידותי לסביבה. הוא אינו זקוק לגימור או צביעה לאחר תהליך הבנייה, כך שהוא חוסך זמן וכסף לבעלי הבית. השימוש הנפוץ ביותר לבטון חלק הוא בניית בית. זה קל ליישום ויש לו תוחלת חיים ארוכה. הבטון אינו דורש הכנה מיוחדת וניתן להשתמש בו בכל תנאי מזג האוויר. בטון חלק משמש גם למטרות נוספות כגון יצירת פטיו, שבילים, מרפסות בריכות ועוד. תהליך יצירת בטון חלק כולל ערבוב של מלט עם חול או חצץ עד שהוא הופך לעקביות דמוית משחה. לאחר איחוד התערובת, יוצקים אותה לצורות שנעשו במיוחד לצורך החלקת פני הבטון.

בטון מוחלק הוא פיתוח חדש בענף הבנייה

בטון מוחלק הוא פיתוח חדש בענף הבנייה. זהו סוג של בטון שנטחן כדי להפוך אותו חלק וקל יותר להנחתו. הבטון המוחלק עמיד יותר מבטון מסורתי. יש לו גם תכונות הפחתת רעש טובות יותר, מה שאומר שפחות רעש יגיע מהבית בזמן שהוא נבנה. ניתן להשתמש בבטון מוחלק גם על משטחים אחרים כגון קירות, רצפות ותקרות. בטון מוחלק הוא סוג חדש של בטון חלק ועמיד יותר מבטון רגיל. הוא שימש בפרויקטי בנייה כגון גשרים, מבנים וכבישים. בטון מוחלק הוא חומר מצוין לשימוש בעת בניית בית מכיוון שהוא מחזיק מעמד זמן רב יותר מבטון רגיל וניתן ללטש אותו כך שייראה כמו שיש או גרניט.

המאמר בשיתוף חברת: מרכז הבטון הישראלי – https://maooz.co.il