מה זה אומר בנייה קלה

תוכן עניינים

אם חשבתם לאחרונה על שיפוץ הבית, בטח יצא לכם להיתקל במונח בנייה קלה. רוצים לשמוע מה זה בדיוק אומר ומה היתרונות של סוג הבניה הזו? זה המאמר בשבילכם!

מה זה בכלל בניה קלה?

בניה קלה היא בניה שמתבצעת על ידי לקיחת מבנים מוכנים שנבנו מראש במפעל. הבניה הקלה היא נוחה וזולה יותר מבניה סטנדרטית ולכן אנשים רבים כבר בחרו בה. הבנייה הקלה היא בניה מהירה יותר משאר סוגי הבניות והיא מלווה בפחות טרחה ובלאגן. אנשים שמעוניינים בשיפוץ ובנייה יעילה ומהירה לרוב יבחרו בשיטה זו בגלל הסיבות הללו. 

האם בניה קלה היא איכותית?

אנשים רבים חוששים שהבניה הקלה היא אינה איכותית ולא תוכל להחזיק לזמן ארוך או להישאר עמידה בפני תנאי מזג אוויר קשים.

ובכן, הטענה הזו אינה נכונה, וניתן לראות בתים רבים בהם הבניה הקלה מחזיקה שנים רבות ואינה נפגמת בעונות החורף. חשוב להבין כי העובדה שבנייה קלה נעשית מבעוד מועד במפעל, מאפשרת תו איכות גבוה יותר ורמת גימור מצוינת. בעת הכנת המבנה במפעל מופנית המון תשומת לב לפרטים הקטנים ואתם תקבלו מוצר מוגמר ברמה איכותית במיוחד. 

האם אפשר להוסיף חוסמי רעש בבניה קלה

בניה קלה יכולה לעזור לכם לבודד רעש בבית, ולהפוך כל אזור לשקט יותר. אם אתם מעוניינים בפתרונות בידוד אקוסטי לקירות, תוכלו לעשות זאת גם בהתקנה על בניה קלה מכל סוג. הוספת מבודדי רעש לבית יכולה לשדרג לכם את היום יום ולהפוך את הבית לשקט ונעים יותר. הבידוד האקוסטי כמובן מתאים לכל בית אך הוא אידיאלי לבתים בהם מנגנים מוזיקה, או חדרים בהם יש יותר רעש מהרגיל. 

חסרונות של בניה קלה

עד כה דיברנו על היתרונות של בניה קלה, ובהחלט יש רבים כאלו, אך כמובן שחשוב להתייחס גם אל החסרונות של אותה הבניה. 

בניה קלה היא אסתטית ומהירה אך לפעמים היא פחות עמידה מבנייה מבטון למשל. זה כמובן לא אומר שמדובר בבניה "חלשה" אך חשוב להבין שהיא מורכבת מחומרים שונים והתוצאות בהתאם. 

לאיזה סוגי מבנים מתאימה בניה קלה?

 הפרוייקטים של בניה קלה הם פרוייקטים של בניית בתים פרטיים בלבד. הסיבה לכך היא שהמבנים מוכנים מראש וכיום לא נוצרה בנייה קלה עבור בנייני דירות. לכן חשוב להבין שבנייה קלה היא בנייה הרלוונטית רק אם אתם מתכננים לבנות בית פרטי, ורק במקרים כאלו יש לקחת אותה בחשבון. 

בניה קלה – בחירה זולה, מהירה ויעילה!

אנחנו נמצאים בתקופה בה לזמן יש משמעות קריטית. אנחנו רוצים להספיק הכל כמה שיותר מהר, והבניה הקלה באה לטובתנו בעניין הזה. אם אתם רוצים לסיים עם הבניה כמה שיותר מהר ולעבור לגור בבית פרטי חדש במהרה, הבניה הקלה היא פתרון מושלם עבורכם.