תוספת חדר בבניה קלה

תוכן עניינים

תוספת חדר בבניה קלהתוספת חדר בבניה קלה

מתחשק לכם לחדש את הבית? מבנה הוא נכס אשר יישאר עמכם שנים ארוכות, אך כמו כל מערכת יחסים טובה, צריך לדעת בכל פעם לטפח את הקשר, או את המבנה בהקשר שלנו. בשל עלייה במחירי הדיור רבים בוחרים לשנות את עיצוב הבית, להוסיף חדר בגג או אפילו לסגור חדר ולפצל לשניים. כל שיפוץ בבית הוא שווה ערך לכסף, אבל מלבד להוצאה כספית יש עוד הרבה דברים שעליכם לקחת בחשבון. היום נסביר לכם על חידוש הבית ולמה כדאי לבחור דווקא בבנייה קלה.

 

תוספת חדר בבניה קלה – למה דווקא בנייה קלה?

תוספת חדר בבנייה קלה הפכה לטרנד עולמי בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים בבנייה קלה על פי מגוון השיטות האחרות בשוק, בין היתר בניה מעץ, בניה מבטון, פלדה ועוד… הסיבה לכך שבנייה קלה הפכה לפופולרית כל כך מובנת לנו. בניה קלה מאפשרת לנו ליהנות מכל העולמות, מצד אחד מדובר על בניה אשר לוקחת פרק זמן קצר, במקרים אף ניתן להגיע ליום עבודה בודד עד להגעה לתוצאה הרצויה. מצד שני, החשש של רבים מאיתנו שנאלץ לפתוח את כל החסכונות שלנו כדי ליהנות משיפוץ בבית יכול להיעלם. בניה קלה היא גם בניה לא יקרה, במיוחד אם משווים את סוג זה לבניית בטון. 

הסיבה לכך שקיים פער מחירים כל כך בולט הוא בשל חומרי הגלם אשר הם מהווים יתרון מבחינת עלויות. חומרי הגלם של בניה קלה אמנם זולים יותר, אך זה לא אומר שהם פחות טובים מאשר בניית בטון. הבדל המחירים בין חומרי הגלם לבנייה קלה ובין חומרי הגלם לבניית בטון אינם בפער עצום, מה שכן משפיע על המחיר בסופו של דבר הוא זמן העבודה. בעוד שעבור בטון יש לעבוד מספר ימים עבור פרויקט קטן, בבניה קלה אותו פרויקט יכול לקחת מספר שעות. ולכן, זמן העבודה הוא עוד גורם המשפיע על הבדלי המחירים לטובה עבור בניה קלה.

תוספת חדר בבניה קלה – איך זה עובד?

שימו לב, כל תוספת לבית שהיא לצורך סגירת חדר, בניית פרגולה, וכל פרויקט שעלותו מעל הסכום המינימלי לעבודה בלי רישיון מצריך היתר בניה. בכדי להתחיל בתהליך עליכם ליצור קשר עם חברה אשר מתמחה בבנייה קלה. יש לוודא שמדובר על אנשי מקצוע מוסמכים בעלי רישיון בתוקף ובסיווג קבלני מתאים כדי להבטיח את תקינות המשך התהליך. 

לאחר מציאת החברה המתאימה מולה אתם עובדים עליכם יהיה להגיע לייעוץ מקצועי לקבל חוות דעת על תהליך העבודה. מטעם אותה חברה יישלח מהנדס אשר יבחן את השטח אשר עליו נדרש להתקין תוספת של בניה קלה. המהנדס בודק את התשתיות הקיימות, את שלד המבנה הקיים והאם בכלל ניתן יהיה לבנות על אותו שטח מבחינה חוקית. רק לאחר קבלת אישור על המשך התהליך ממהנדס תוכלו להגיש בקשה ליתר האישורים מהגורמים הרלוונטיים. לאחר מכן שלחו בקשה לרשות המקומית בכדי שתוכלו לקבל היתר בניה.

ברגע בו קיבלתם היתר בניה, החברה אשר מתמחה בבנייה קלה תיצור את כל הפנלים הנדרשים להקמת אותו חדר בבית שלכם, כך שתהליך הבנייה יהיה מאוד זריז. כל מה שצריך לעשות הוא להציב את הפנלים, לחבר את התשתיות, לייצב את הפנלים וגימורים. מדובר על עבודה זריזה והיתרון הגדול הוא שהיא אפילו לא מלכלכת בדומה לעבודות בטון שלא תוכלו להישאר בבית בזמן עבודת הקבלן.

 

תוספת חדר בבניה קלה – חברה צמודה

אותה חברה שאתם בוחרים היא החברה שתלווה אתכם לאורך כל התהליך, ולכן חשוב לבחור באופן מוקפד מאוד מול מי אתם עובדים. החברה היא לא רק חלק מתהליך הבניה אלא חלק מכלל התהליך. קבלת האישורים עבור היתר הבניה אינם פשוטים ודורשים מאיתנו לעבור דרך הליך בירוקרטי מסורבל. לכן, חשוב שתדעו כי החברה אותה אתם בוחרים יכולה להיות לכם לסיוע לאורך כל התהליך, היא תוכל לכוון אתכם דרך התהליך, מהם הטפסים הנדרשים, מה עליכם לקחת בחשבון, האם התוקף של האישורים הקיימים תקפים וכמובן האם כדאי בכלל להיכנס לתהליך הזה. כמובן שעבור כל התהליך עליכם יהיה להקציב תקציב מסוים, אך זכרו שמה שאתם חוסכים עליו עכשיו ייתכן ויחזור אליכם אחר כך. התקציב רלוונטי תמיד, אבל זכרו שבבנייה קלה כאשר מדובר על תקציבים נמוכים, הסיכונים לקבלת עבודה רשלנית הינם גבוהים. אל תתפשרו על איכות בעל המקצוע בשביל הנחה בתקציב. 

תוספת חדר בבניה קלה – סיכום

אם מצד אחד אתם משתוקקים לחידוש בבית ומצד שני אתם משתוקקים לא להוציא סכומים גבוהים, בניה קלה היא הבחירה בשבילכם. בניה קלה מעניקה ללקוח את כל חווית הבניה במלואה, רק במחיר מוזל יותר, פחות לכלוך ובמהירות רבה. למעשה מדובר על תהליך מאוד פשוט אם עושים את זה נכון. כל מה שעליכם לדאוג לגביו הוא היתר הבניה, האישורים הנדרשים ובחירת חברה מקצועית אשר תלווה אתכם מתחילת התהליך ועד לסופו.

תוספת חדר בבניה קלה