מה זה אומר – צו מבנה מסוכן?

תוכן עניינים

בעבר נבנו מבנים שיחזיקו מעמד עשרות שנים. כיום נבנים מבנים עם אורך חיים של 10-20 שנים בלבד. הסיבה לכך היא שכיום מבנים בנויים בצורה כזו שניתן להרוס בקלות ולבנות מחדש. זאת בשל העובדה שיש ביקוש מוגבר לשטחי משרדים בערים גדולות כמו לונדון וניו יורק. זה הוביל יזמים להקים מבנים חדשים על קרקע ששימשה בעבר כפארקים או שטחים פתוחים. מטרת הבניינים החדשים הללו היא לא כל כך להיות פונקציונליים אלא הם מתוכננים אך ורק מתוך מחשבה על אסתטיקה. זה הביא לכך שאדריכלים בונים מגדלים גבוהים יותר ויותר מבלי להתחשב בדאגות בטיחות או קיימות. צו הבנייה הוא הדבר הראשון שעליך לשקול לפני תחילת פרויקט בנייה. הזמנה זו תעזור לך לדעת כמה זמן וכסף אתה צריך להשקיע בה. ישנם סוגים שונים של הזמנות זמינים בשוק. אחד מהם נקרא צו מבנה מסוכן המשמש לאותם מבנים שאינם בטוחים לשימוש. צו הבנייה המסוכן יכול להינתן על ידי גורם מוסמך כגון מהנדס, אדריכל או מודד אשר מונה על ידי המועצה המקומית או הרשות הממשלתית.

ישנם כמה מבנים שהיו בסכנת קריסה. מבנים אלו עלולים להיות מסוכנים ואף קטלניים. ישנן סיבות רבות לכך שבניינים אלו עלולים להיות בסכנת קריסה. אחת הסיבות העיקריות היא שהבניין לא תוחזק היטב. הבניין עלול להיות גם לא בטוח בגלל שהוא לא נבנה לפי קוד או שאין לו את החומרים המתאימים לבנייה. יש אנשים שמאמינים שצריך להקים חוק שיהפוך את כל הבניינים לבטוחים לפני שהם יאוכלסו על ידי אנשים. כשזה יקרה, זה יעזור להבטיח את שלומם של כל מי שגר או עובד בבניינים האלה.

בטיחות מבנים

בטיחות מבנים היא דאגה מרכזית עבור כל בעלי העניין בפרויקטי בנייה. צו הבנייה הוא מכלול ההסדרים והנהלים המשמשים על מנת להבטיח כי מבנה נבנה בצורה בטוחה.

צו הבנייה כולל את השלבים הבאים:

– סקר תנאי האתר

– בדיקת אתר

– הכנת שרטוטים ומפרטים

– תכנון עבודות באתר

– ביצוע עבודות באתר

– בדיקת בנייה

הצו אינו חדש, אך הוא נאכף בקפדנות רבה יותר מאז 2006. הצו נוצר בתגובה למתקפות הטרור על מרכז הסחר העולמי ב-2001, והוא אוסר על כל בניין בטווח של 500 רגל משגרירות או קונסוליה אמריקאית. גבוה יותר מאותו בניין או מכל בניין סמוך אחר. הרבה מדינות הלכו בעקבותיהם על ידי אימוץ חקיקה דומה כדי להגן על השגרירויות והקונסוליות שלהן מפני איומי טרור פוטנציאליים. אתרי בנייה הם ממקומות העבודה המסוכנים ביותר. יש הרבה מכונות כבדות וחומרי בניין, שעלולים לגרום לפציעות חמורות. אם לא תיזהר, אתה עלול להסתיים עם אגן שבור או גרוע מכך. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר התאונות באתרי בנייה. מספר הפציעות גדל בכ-50% וההרוגים עלו ב-150%. הסיבה לכך היא בין היתר כי יש יותר אנשים שעובדים באתרי בנייה מאי פעם וגם כי יש פחות רגולציה מאשר בתעשיות אחרות. הממשלה הציגה תקנות חדשות כדי לנסות לצמצם את המספרים הללו, אך הן לא נאכפו היטב עד כה. הממשלה צריכה לעשות יותר כדי לאכוף את התקנות הללו כדי שנוכל להתחיל לראות ירידה בפציעות והרוגים באתרי בנייה.