שיפוץ בית משותף

תוכן עניינים

שיפוץ בית משותף נחשבת למשימה מאתגרת ולא פשוטה, בעיקר משום שנוכל להוציא שיפוץ רציני לפועל, יהיה עלינו לגייס את מרבית הדיירים או יותר נכון בעלי הנכסים שיתרמו למאמץ ויוציאו מכיסם סכום לא מבוטל, זאת למרות שגם ככה כולם משלמים חודש בחודשו סכום כסף קבוע לועד הבית או חברת הניהול לצורך ביצוע עבודות תחזוקה שוטופת.

מה ההבדל בין שיפוץ דירה או בית לבין שיפוץ בניין?

  1. עלויות – בשונה משיפוץ דירה או בית, העלות של שיפוץ בניין נחשבת לגבוהה בהרבה ועומדת על סכומים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים לפרויקט.
  2. מורכבות אנושית – בשונה משיפוץ דירה או בית, בהם אנחנו אחראים על השיפוץ מתחילתו ועד סופו, מחליטים על תהליך השיפוץ ומתי הוא יתבצע, בשיפוץ בניין  או בית משותף, עלינו לגייס את מרבית הדיירים.
  3. מורכבות כללית – באופן כללי, לשפץ בניין מביא איתו לא מעט בלאגן ולעתים גם תהליכים בירוקרטיים מול העירייה או אישורים כאלה ואחרים שצריכים להתקבל לפני שהתהליך יוצא לפועל.

איך מבצעים שיפוץ לבית משותף?

ובכן, אחרי שמשיגים את מרבית הקולות ורוצים לצאת לפועל עם התהליך, ניתן לקבל סיוע כספי מהאגודה לתרבות הדיור של בערך 1500 שקלים. יחד עם זאת, יהיה על ועד הבית או חברת הניהול לגייס קבלן שיפוצים מקצועי. היום השוק רחב מאוד וניתן להשיג הצעות מחירים לשיפוצים במחירים אטרקטיבים ומשתלמים במיוחד.

איך מוציאים שיתוף בניין משותף לפועל?

בראש ובראשונה יש לקיים אסיפת דיירים מומלץ להזמין נציג של חברת בניה המתמחה בשיפוץ בית משותף כמו קבוצת אורגד מבנים . מדובר בתחזוקה בסיסית ושוטפת ולכן הרבה פעמים, ניתן גם להוציא את האישור לשיפוץ, גם ללא אסיפה, אך כך נהוג. בשיפוצים מורכבים כמו חיזוק עמודי הבניין, החלפת מרזב, צביעת מדרגות ועבודות טיח, חייבים לקבל רוב של הדיירים. חשוב לשים את ההבחנה על ההבדל בין שיפוץ כללי שמשפיע על נראות הערך של הבניין המשותף או על רמת הבטיחות בו לבין שיפוץ שמטרתו לשמור על המצב הקיים ולהחזיר את הבניין לקדמותו.

איך מגייסים את הכסף לשיפוץ ?

לפי החוק, כל הדיירים מחוייבים להשתתף בעלות השיפוץ. במידה ויש דיירים שמסרבים לשלם, ניתן יהיה לצאת נגדם בתהליך משפטי. הרבה פעמים עדיף להימנע מזה ולנסות להקל על אותם הדיירים. למשל לפרוס את התשלום לכמה חודשים.

דברים שחשוב לבדוק למול הקבלן לפני שמתחייבים לשיפוץ

  1. בדקו האם הקבלן מולו אתם עובדים רשום ברשת הקבלנים של ישראל
  2. בקשו לראות עבודות קודמות והתייחסו לרמת הגימור של כל עבודה
  3. נסו לדבר עם לקוחות קודמים מולם עבד הקבלן
  4. בדקו מה גובה המקדמה שהקבלן דורש
  5. בדקו את הזמינות שלו ואת לוחות הזמנים לעבודות בפועל
  6. בדקו האם יש ערבויות, ביטוחים ואיזו אחריות אתם מקבלים בתום השיפוץ
  7. בדקו עם אילו חומרים הקבלן עובד וכמה אנשי מקצוע יהיו בשיפוץ
  8. וודאו שיש ליווי הנדסי מלא לאורך כל הפרויקט

לסיכום, שיפוץ בניין משותף איננו עניין של מה בכך. יש למנות נציג שייקח חלק מלא ופעיל לאורך כל התהליך, מישהו שאתם סומכים עליו וגם יקבל החלטות בשביל כולם. אמנם יש לא מעט אי נעימויות, לכלוך ורעש אבל בסופו של דבר מדובר בהליך שבא לטובת כל הדיירים ומטרתו להשביח את הבניין, לשמור על הנראות ועל האסתטיקה שלו ולמנוע הופעה של בעיות עתידיות.

רוצים לשמוע עוד על שיפוץ בניין משותף? חברת הכפתור האדום נחשבת לאחת מבין חברות השיפוץ המובילות בישראל. אנו נמצאים בקשר מתמיד עם קבלנים מקצועיים הרשומים ברשם הקבלנים של ישראל בכל חלקי הארץ, כך שתוכלו להנות משיפוץ מקצועי, בטיחותי ויעיל. אנו מתחייבים לשיפוץ עם שימוש בחומרי העבודה המתקדמים ביותר, עמידה בלוחות זמנים ועבודה ברמת גימור מושלמת. אנו מעניקים אחריות על כל השיפוץ למשך תקופה, זאת בהתאם לעבודות שנדרשות לביצוע.

בנוסף, תהליך השיפוץ מתבצע דרכנו כך שאתם יכולים לחסוך זמן יקר ולהוזיל את עלויות השיפוץ בעשרות אחוזים. לפרטים נוספים אודות שיפוץ נכס משותף, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ואנו נחזור אליכם עם מענה מלא על כל השאלות. בנוסף, ניתן לקבוע פגישת ייעוץ עם מהנדס מומחה ללא כל התחייבות מצדכם.