חיפוי שיש למרפסות שמש

תוכן עניינים

אם יש לכם רעיון לגבי חיפוי שיש למרפסות שמש בבית שלכם, אז לנו יש מה להגיד לכם בנושא. נתחיל בזה שאם מדובר בחיפוי חוץ, האפשרויות העומדות בפניכם הן מאוד מאוד מוגבלות ותלויות בכללי התכנון שחלים ברשות המקומית בה אתם מתגוררים. נמשיך בכך שאם מדובר בחיפוי פנים, חשוב שתבחינו בין אבן שיש אמיתית ובין אבן רגילה שנהוג לקרוא לה שיש, בעיקר מסיבות שיווקיות ומסחריות. האבחנה בין אבן שיש אמיתית לאבן רגילה היא לא תמיד קריטית, אלא שמאחר ומדובר בחיפוי למרפסת שמש החשופה לפגעי מזג האוויר, ישנם פרמטרים שונים של אבן, שיכולים להפוך את החיפוי לסיוט ומזה אתם רוצים להימנע, כפי שנסביר בהמשך.

בחירת חיפוי שיש למרפסות שמש

הדבר הראשון שחשוב לזכור הוא שמדובר בחיפוי שמיועד למבנה חיצוני חשוף לפגעי מזג אוויר. זה אומר שהחיפוי הזה צפוי לספוג קרינת שמש ישירה, לספוג לחות לאורך כל שעות היממה וכמויות גדולות של מים במהלך עונת החורף. אם תבחרו אבן גיר בעלת כושר ספיגה גבוה, בתוך זמן לא רב תוכלו להבחין בכתמים מכוערים שמצטברים על פני אבני החיפוי. אלו הם כתמים של רטיבות שחדרה אל האבן והתייבשה בתוכה. בהיבט זה, חשוב לוודא שהשיש שאתם בוחרים הוא שיש שמתאים ליישומים של חיפוי חוץ. כמו כן, אם אתם מתכוונים ליצור חיפוי שיש וריצוף אחיד למרפסת, הרי שחשוב לבחור באריחים שיכולים לשמש גם לריצוף של משטחי חוץ, קרי אריחים שאינם יוצרים סכנת החלקה בתנאי רטיבות.

חיפוי חוץ והיתרי בניה

בהיבט הרגולטורי של הצורך בהיתר בניה, חיפוי שיש למרפסות שמש חייב לעמוד בכללי התכנון של הרשות המקומית בתחומה אתם מתגוררים. למעשה, אם החיפוי הדרוש לכם הוא חיפוי חוץ, ישנה רק אפשרות אחת שאותה תוכלו ליישם והאפשרות הזאת חייבת להיות זהה לאבני החיפוי של הבניין כולו. אם מדובר בבניין צבוע ללא חיפוי, ייתכן שכלל לא תוכלו ליישם את החיפוי. אם הבניין דווקא כן כולל חיפוי שיש, החיפוי יהיה חייב להיות זהה לחיפוי של הבניין כולו. חשוב לציין כי ברשויות מקומיות שונות יכולים להיות פערים במידת החומרה שתחול על כל בקשה להיתר בנייה עבור חיפוי שיש למרפסות שמש. ישנן רשויות שעשויות לאפשר חיפוי ייחודי עבור בתים פרטיים, אך כאשר מדובר במרפסת בבניינים משותפים, לא סביר שיאושר היתר בנייה עבור חיפוי שונה מהחיפוי הכללי של הבניין, וזה נכון לגבי כל רשות מקומית.

בסיכומם של דברים, בכל פרויקט חיפוי שיש למרפסות שמש, כדאי ומומלץ לערב גורם מקצועי המתמחה בענף של מרפסות שמש, גורם מקצועי שיודע לטפל בכל היבטי הפרויקט, החל מגיבוש בקשה לקבלת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכלה בבחירת סוג האבן ויישומה בצורה מקצועית שלוקחת בחשבון את חשיפת המרפסת לפגעי מזג האוויר. שיפוצניק כללי פשוט לא יספיק פה.