החלפת ברז ניל

תוכן עניינים

ברז ניל הוא ברז שמותקן כמעט בכל בית, אך לרוב אינו נראה כלפי חוץ. המדובר באותו ברז שמותקן מתחת לכיור המטבח או כיור חדר האמבטיה, ואשר מיועד לחבר בין הצנרת בקיר ובין הכלים הסניטריים השונים באמצעותם אנו עושים שימוש במים. אם תביטו מתחת לכיור המטבח שלכם תראו שני ברזי ניל, האחד למים קרים והאחד למים חמים. שניהם מחוברים לצנרת היוצאת מן הקיר ומכל אחד מהם יוצא צינור גמיש המחובר לברז הכיור.

איך מבצעים החלפת ברז ניל?

מאחר וברז ניל מחובר ישירות לצנרת הבית, לפני כל פעולה של החלפת ברז ניל, הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא לגשת לברז המים הראשי של הדירה ולסגור אותו כך שאתם סוגרים למעשה את כל אספקת המים לבית. אם לא תעשו כן, ברגע שתתחילו לפרק את הברז מההברגה, המים מצנרת הקיר יפרצו החוצה ויציפו את החדר. לאחר שסגרתם את הברז הראשי, פנו את אזור העבודה ופרשו סמרטוט או שניים, שכן קצת מים שהיו אגורים כבר בתוך הצנרת צפויים להישפך במקום. כעת סגרו את ברז הניל ונתקו ממנו את הצינור ההולך לברז הכיור.

כעת, עם מפתח צינורות (או מפתח שוודי אם ישנו אזור אחיזה מובנה בברז), הבריגו את הברז לפתיחתו וניתוקו מן הקיר. לאחר ניתוק הברז צפויים להישפך מעט מים, אך אל תיבהלו. כל עוד הברז הראשי סגור, הזרם ייפסק מייד ולא יגרום להצפה. כעת נקו את משקעי החלודה מההברגה של צנרת הקיר וודאו שההברגה תקינה. נקו את האזור כולו ממשקעי עפר, טיח וחלודה שאולי הצטברו מסביב והצטיידו בברז ניל החדש שקניתם.

סביב ההברגה של ברז הניל כרכו מספר ליפופים של טפלון ועליו מספר ליפופים של סיבי צמר סלעים. טפלון הוא חומר איטום שמתאים לברזי פלסטיק ופליז, בעוד צמר סלעים הוא הכרחי בצנרת מתכת. מאחר וצנרת הקיר עשויה בדרך כלל ממתכת, מומלץ בכל מקרה ללפף כמה סיבים של צמר סלעים על מנת להבטיח כי לא תהיה נזילה. כעת, הכניסו את הברז אל מקומו והבריגו אותו, תחילה בצורה ידנית ולאחר מכן חזקו לסיום באמצעות מפתח צינורות.

כעת, חברו את הצינור המוביל לברז הכיור וודאו שברז הניל עדיין סגור. פתחו את הברז הראשי של הבית, וודאו שאין נזילות מחיבור הברז לקיר ופתחו את ברז הניל. בדקו כי אין נזילות מאף חיבור ואם הכל תקין, ההחלפה בוצעה בצורה מושלמת.