פינוי דירה: איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

פינוי דירה הוא תהליך משפטי של הוצאת שוכר מנכס מושכר. פינוי יכול להתבצע על ידי בעל הבית או על ידי סוכנו, ויכול להתבצע מבלי לבצע את כל הצעדים הפורמליים הנדרשים בחלק מתחומי שיפוט. פינוי הוא תמיד מוצא אחרון עבור בעלי דירות והם היו משתמשים בו רק אם הם ניסו לפתור בעיות עם השוכרים שלהם, כמו אי תשלום שכר דירה או גרימת נזק לנכס.

פינוי דירה 

כשהייתי צעיר יותר, היו לי הרבה חברים ותמיד היינו מבלים אצלי. אבל ככל שהתבגרתי, היה קשה לעמוד בלוחות הזמנים שלהם ולאזן את חיי העבודה שלי. אז החלטתי לעבור לדירה קטנה יותר. אהבתי את הרעיון של לגור בחלל קטן יותר כי יהיה לי קל יותר לתחזק אותו. אהבתי גם איך זה יהיה פחות יקר בשכר דירה ובשירותים. אבל הייתה בעיה אחת – גודל הדירה החדשה לא היה מספיק גדול לכל הדברים שלי. אז הייתי צריך לקבל כמה החלטות קשות לגבי מה לשמור ומה לא לשמור. ולמרות שהתהליך היה קשה, הוא גרם לי להבין שלפעמים צריך לשחרר דברים כדי שהם ימצאו את המטרה שלהם במקום אחר

פינוי דירה ישנה הוא תהליך הכרחי לשיפוץ הנכס. יש לפנות את הדירה הישנה על מנת שהעבודות עליה יתחילו. פינוי יכול לקרות בהסכמה הדדית בין המשכיר לשוכר או באמצעות צו בית משפט. יש להודיע לשוכר לפחות 30 יום הודעה מוקדמת לפני שניתן לבצע פינוי והם יאלצו לשלם דמי שכירות עד יציאתם דירה, גם אם אינם מתגוררים בנכס. לבדיקה עליות על פינוי דירה ישנה לחצו כאן.

פינוי דירה ישנה

המשכיר מחויב לתת לשוכר הודעת פינוי לפחות תקופת שכירות מלאה אחת מראש. ניתן לפנות דייר מכל מספר סיבות, אך ישנן הגנות מסוימות עבור השוכר. על בעל הבית לציין את סיבת הפינוי ולספק תיעוד. אם הפינוי אינו מאחת מהסיבות הללו, הדבר עלול להיחשב כנקמה ולדייר יש זכויות להישאר בדירתו. מאמר זה ידון במה שעל המשכיר לעשות אם ברצונו לפנות שוכר מבניין דירות ישן. פינויים הם תופעה שכיחה בענף הנדל"ן. עם זאת, הם לא תמיד נחוצים. ניתן לפנות שוכרים אם הם לא משלמים את דמי השכירות שלהם או אם הם מפרים את תנאי השכירות שלהם. אם אתם שוקלים לפנות את הדייר שלכם, חשוב שתדעו שיש תהליך שאתם חייבים לבצע כדי לפנות אותו כדין. אם לא תפעלו בתהליך זה, אתם עלולים להסתבך עם החוק ולסכן את זכויות הקניין שלכם.

המשכיר מחויב על פי חוק להודיע על כך לפחות 30 יום לפני מועד הפינוי. ניתן לפנות את השוכר בשל הפרת הסכם השכירות, אי תשלום דמי שכירות או אם בעל הבית מתכנן להרוס או לשפץ את הנכס. הליך הפינוי הינו הליך משפטי המשמש לסיום שכירות והוצאת השוכר מהנכס. התהליך כולל מסירת הודעה לדייר, המתנה לפרק זמן ולאחר מכן הגשת תביעת פינוי לבית המשפט. פינוי יכול להיעשות על ידי קבלת צו בית משפט או בלי. אם אין צו בית משפט, זה נקרא "מעצר בלתי חוקי" או "פינוי לעזרה עצמית". משמעות הדבר היא כי בעלי הדירות אינם צריכים לעבור כל הליכים משפטיים