מלווה בניה ירוקה

תוכן עניינים

מלווה בניה ירוקהעל ידי ניצול משאבי הטבע ניתן להפחית באופן משמעותי את הזיהום של מבנים קיימים ומבנים בבנייה. הליך הקמת מבנה מאז ומתמיד היה מקור לזיהום, אך לא פחות מזהם הוא המבנה הקיים אשר כבר מתגוררים בו. הזיהום בא ממקורות חשמל, מים ועוד… המטרה של בניה ירוקה היא שכבר מהשורש של הבניה ניתן יהיה להשתמש בגורמים פחות מזהמים. תפקידו של מלווה בניה ירוקה הוא לתכנן את התהליך באופן שאינו מזהם, על מלווה בניה ירוקה לעבור הכשרה מתאימה ורק אז יוכל לקבל תעודה מהרשויות.

 

מלווה בניה ירוקה – מהי בניה ירוקה?

בנייה ירוקה עוסקת בכל הליך הבניה, מתחילתו ועד סופו. המטרה של בניה ירוקה היא להפחית את הגורמים המזהמים גם בתהליך הבניה עצמו וגם בעוד המבנה כבר בשלמותו ועבר אכלוס. מבנים רבים גורמים לפליטת זיהום לאוויר, בדיוק כמו רכבים ישנים. באמצעות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים נוצרה מעין תבנית חדשה המגדירה את אופי הבנייה מחדש, תבנית זו מאפשרת לקבלן לבנות מבנה על פי בסיס היסודות הקיימים, אך באופן שיתרום להפחתת הזיהום. בפרויקט מבנה ירוק יש התייחסות לגורמים שונים שעלולים להשפיע על פליטת הזיהום, אם לא עכשיו אז בעוד מספר שנים. התכנון של בנייה ירוקה חייבת לקחת בחשבון את רצון הלקוח (שזה תפקידו של האדריכל), תכנון בהתאם לתנאי האקלים והסביבה, וידע טכנולוגי אשר לא גורע מאיכות הבניה אך תורם להפחתת הזיהום.

מהי ההכשרה שצריך לעבור מלווה בניה ירוקה?

תחילה, למי מיועד בכלל קורס? קורס בניה ירוקה הוא למעשה שדרוג למקצוע הקיים שלכם, ככל שהעולם מתקדם יותר ויותר אנשים מחפשים בניה ירוקה. לכן, אסור לכם להשאיר את העסק שלכם מאחור. קורס מלווה בניה ירוקה מתאים לכל העוסקים בענף הבנייה: אדריכלים, מהנדסי פיתוח, מהנדסים אזרחיים, מתכננים, קבלנים, הנדסאים, מנהלי פרויקטים, יועצי איכות הסביבה, מהנדסי מיזוג אוויר ומערכות וכן הלאה…

קורס מלווה בניה ירוקה הינו קורס של כ-7 מפגשים כאשר במפגש השביעי יהיה עליכם לעבור מבחן הסמכה. במפגשים תלמדו למעשה בניה ירוקה במגוון תחומים שונים, לעיתים על ניהול אתר בניה בבנייה ירוקה, מהי אנרגיה הגורמת לזיהום, אלטרנטיבות, פסולת ועוד… המטרה היא שתצאו עם כמה שיותר מידע אשר יוכל לתרום לעסק או למעסיק שלכם.

מלווה בניה ירוקה – החשיבות שבדבר

כרגע המצב הזיהומי בעולם רק הולך ומחמיר, עלינו לעשות כל מה שביכולתו בכדי לשנות את המצב הקיים, ולא בשבילנו דווקא. אם כרגע אנו נעשה ככל שביכולתו כדי להפחית את רמת הזיהום נוכל להבטיח את קיומו של הדורות הבאים אחרינו בבטחה. יש סיבה לכך שכיום רוב המכוניות שיוצאות לשוק נמצאות ברמת זיהום נמוכה, אם תשימו לב תוכלו לראות שלקוחות רבים מעדיפים לקנות רכב שאינו מזהם. בדיוק בגלל זה עליכם גם לחשוב על זה כנתון עסקי, אנשים לא רוצים לזהם, כמו שלאנשים אכפת מזה שהרכב שלהם לא יהיה מזהם, גם יהיה להם אכפת שהבית שלהם לא מזהם. ברגע בו אין לכם את האפשרות להציע להם בניה ירוקה, אתם מאבדים עוד לקוח ועוד לקוח. 

 

סיכום

אם גם אתם עוסקים בענף הבניה ואינכם נוגעים בכל הנוגע לבניה ירוקה, חשוב שתדעו שאתם מפסידים לקוחות רבים ככל שהזמן עובר. מלווה בניה ירוקה יכול לתרום רבות לעסק שלכם ויותר חשוב, לאיכות הסביבה. בסופו של דבר עלינו להסתכל על העתיד ולא על מה שקורה עכשיו, בזכות בניה ירוקה אנו יכולים לתרום לדורות הבאים, שגם הם יוכלו להנות מכל מה שאנו נהנים ממנו.

מלווה בניה ירוקה