קרקע חקלאית להשקעה מניבה: גוש 3865

תוכן עניינים

השקעה בנדל"ן נחשבה מאז ומתמיד להשקעה יציבה, אך התמורות בענף הנדל"ן, עליות המחירים של הנכסים הקיימים והתמעטות ההיצע מייצרים ביקוש עצום, שלא תמיד מספק את הצורך ובמקרים רבים לא תואם את התקציב וההון של המשקיעים. שטחים חקלאיים הפכו לאפיקי השקעה משתלמים במיוחד ויש להם יתרונות רבים עבור משקיעים. גוש 3865 הוא דוגמה מצוינת להזדמנות השקעה שיש לה פוטנציאל גדול לרווח, הזדמנות שעשויה להקנות לרוכשי הקרקעות תמורה גבוהה במיוחד בעבור כספי ההשקעה שלהם.

הזדמנות השקעה בקרקע חקלאית: איך זה עובד?

תוכניות המתאר בישראל הן הגורם שקובע מה יהיה הייעוד של הקרקעות השונות מצפון הארץ ועד לדרום וביניהן גם הקרקעות החקלאיות, שעתידות לשמש עבור פרוייקטים נדל"ניים בעתיד הקרוב או הרחוק. לצורך שינוי הייעוד של קרקעות מסוג זה מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה, הן צריכות לעבור תהליך הקרוי הפשרת קרקעות.

המטרה של תהליך הפשרת הקרקעות במדינת ישראל היא לתת מענה לביקוש הגבוה עבור נכסים בנויים, המצב הנוכחי של ענף הנדל"ן בהיבט ההיצע, הולך ומתקרב למבוי סתום ועל כן הצורך לייצר שטחי בנייה חדשים גובר בכל שנה, במקביל לצמיחה של המשק.

גוש 3865 מהווה קרקע חקלאית שעתידה להיות מופשרת בתהליך שישנה את ייעודה כחלק מתוכניות המתאר כאמור, יהווה אבן שואבת למשקיעי נדל"ן חכמים, אותם אנשים בעלי ממון המחפשים הזדמנות להרוויח הון בזכות האפשרות העתידית למכור את שטח הבנייה הפוטנציאלי הזה ליזמים וקבלנים בתחום הנדל"ן.

חשיבות המיקום של קרקע חקלאית מופשרת להשקעה

על מנת שנכסים יהוו בעצמם אטרקציה עבור שוכרי דירות, רוכשים חדשים ובעלי עסקים פוטנציאליים, הם צריכים לתת מענה למה ששוק הנדל"ן זקוק לו: היצע מגוון של מבנים, המתאים למשקיעים מסוגים שונים שיש להם מימון ותקציב משתנה, לרבות משקיעים מתחילים ובעלי הון שמחפשים נכסים מניבים או נכסים למגורים שיענו על צרכיהם.

מסיבה זו, גם ההשקעה בקרקע חקלאית שעתידה לשנות את ייעודה, צריכה להיות מבוססת על נתונים אטרקטיביים של הקרקע עצמה ובעיקר בהיבט המיקום שלה. כאשר מיקום הקרקע הינו מרכזי וקרוב למוקדי משיכה בסביבה הקרובה שלה, היא עצמה הופכת למבוקשת עוד יותר, בזכות העתיד המצפה לנכסים שייבנו עליה כחלק מהיצע עתידי של ענף הנדל"ן למשקיעים והביקוש עבורם, שרק יילך ויגדל.

גוש 3865 ממוקם בגדרה הנמצאת בדרום-מרכז ישראל, בקירוב לערים שוקקות חיים נוספות ולמרכזי תעשייה פעילים. עבור משקיעים שמסוגלים "לראות את הנולד", מדובר בהשקעה כלכלית נבונה שאינה דורשת משאבים פיננסיים רבים, במיוחד בהשוואה לשלב הסופי של תהליך ההפשרה ועוד יותר בשלבי הבנייה שעתידים להתרחש בהמשך – ולהניב רווחים אדירים עבור מי שבחר לרכוש את הקרקעות בתצורתן הגולמית בתחילת הדרך.

השקעה בקרקעות חקלאיות: לאילו משקיעים זה עשוי להתאים?

אם ניקח לדוגמה משקיעים שמעוניינים בנכס מניב שיעניק להם תשואה גבוהה, הרי שבימינו גם ההון הראשוני הדרוש לרכישת דירה הוא גבוה ביותר. מסיבה זו, רבים מהמשקיעים שהתקציב הפנוי שיש להם לצורך ההשקעה אינו מספיק לרכישת נכס למגורים, מוותרים על אפיק זה ומעדיפים השקעות בשוק ההון או אפיקים דינמיים אחרים – כאלה שפוטנציאל הרווח אצלם נמוך בהרבה בהשוואה לענף הנדל"ן.

עם זאת, השקעה בקרקעות חקלאיות נמצאת בחלק הנמוך של הסקאלה, מבחינת ההון הדרוש על מנת לבצע אותה. היא יכולה להתאים הן למשקיעים בתחילת דרכם שהונם מצומצם ולא מאפשר רכישת נכס קיים, אך גם למשקיעים בעלי הון גבוה, שמעוניינים לפזר את ההשקעות שלהם בצורה חכמה ולייצר לעצמם עתיד מובטח ומניב במיוחד, בשלב שבו הקרקע תופשר ותוכל לשמש לבנייה בפועל.

גוש 3865 הוא אופציה טובה במיוחד למשקיעים מסוגים שונים, הן בעלי הון נמוך והן בעלי הון גבוה, בעיקר לאור הנתונים הספציפיים של המתחם והסיכויים הגבוהים שלו "לספק את הסחורה" בשנים הקרובות.

גוש 3865: מהו פוטנציאל התשואה?

התרחבות של שכונות מאוכלסות ומשיכה של תושבים למקומות מגורים חדשים, תהיה לרוב קשורה לאכלוס קיים באזורי מגורים. מסיבה זו, חשוב לוודא כי כאשר משקיעים בקרקע חקלאית – אכן יש לה פוטנציאל תשואה גבוה וסיכויים גדולים להיות מופשרת בעתיד.

לגוש 3865 יש פוטנציאל גבוה במיוחד להפוך לקרקע מופשרת, שתשמש לפרוייקטים שונים של בנייה, בשל האזור שבו ממוקם גוש 3865 הופך אותו, באופן טבעי, למבוקש במיוחד הן עבור משקיעים בנכסים למגורים המיועדים למכירה ולהשכרה והן עבור משקיעים בנדל"ן תעשייתי ומסחרי. כאשר קיים סיכוי גבוה למשיכת תושבים חדשים שיבואו להתגורר במקום, כמו גם לבעלי עסקים כמו מפעלים וחנויות, הסיכוי לשינוי הייעוד של הקרקע גובר באופן טבעי.

בנוסף לכך, מלבד האטרקטיביות של גוש 3865 בהיבט של המגורים והמסחר עבור דיירים עתידיים ולקוחות פוטנציאליים של העסקים שעשויים להיבנות ולפעול על הקרקע, האזור עתיד לייצר היצע עצום של מקומות עבודה, הן עבור תושבים המתגוררים בסביבה הקרובה – אך גם עבור עובדים מכל רחבי הארץ, שייהנו מנגישות קלה ומגוונת למקום, לרבות באמצעות תחבורה ציבורית.

בהינתן גורמים אלו, ניתן להניח כי הפשרת הקרקע ושינוי הייעוד של גוש 3865 לא יהוו תהליך ארוך יתר על המידה, כשהמשמעות היא שהמשקיעים בהזדמנות הנדל"נית הזו ייהנו מן התשואה הגבוהה שלהם בתוך שנים ספורות בלבד.