קבלן בניה קלה בקרית מלאכי

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, יותר ויותר מבנים נבנים על בסיס תורת הבנייה הקלה ולא בכדי. התפתחויות טכנולוגיות של העשורים האחרונים מאפשרים להקים היום מבנים גדולים, חזקים ובטוחים מאוד באמצעות חומר גלם קלים יותר וזולים יותר, המאפשרים להשלים את פרויקט הבנייה בזמן קצר הרבה יותר ובעלויות כוללות נמוכות יותר. יחד עם זאת, כאשר אתם נכנסים למהלך של פרויקט בניה קלה, חשוב מאוד שתציבו לצידכם את אנשי המקצוע המתאימים, שאוחזים בהתמחות מתאימה בתחום הבניה הקלה וזה כולל גם קבלן בניה קלה בקרית מלאכי.

 

 

מה זה בעצם בניה קלה?

ובכן, הקמת מבנים מבוצעת היום בשתי צורות מרכזיות: בנייה כבדה ובנייה קלה. הדרך הטובה ביותר להגדיר בניה קלה מהי, היא על דרך השלילה – כלומר, כל מה שהוא לא בניה כבדה. בניה כבדה היא טכניקת הבניה המסורתית והשכיחה ביותר – בניה באמצעות יציקות בטון ובלוקים. בניה זו מבוססת על בניית שלד בטון ובכלל זה יסודות, בסיס מבנה, קירות מעטפת חוץ, קירות פנים, תקרות וגג. את השלד עוטפים בתשתיות, חיפוי, ריצוף, דלתות, חלונות וכל האלמנטים האחרים המיושמים בשלב הגמר. זוהי בנייה כבדה וזהו מודל הבנייה השכיח ביותר בישראל, ברמה של יותר מ-99% מהמבנים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות חלה צמיחה משמעותית מאוד בקטגוריה של בניה קלה, שהיא למעשה כל בנייה שאינה מבוססת על בניית שלד בטון או בלוקים, אלא דווקא על קונסטרוקציה. בבנייה קלה, השלד הוא למעשה קונסטרוקציית מתכת אותה פורשים בכדי ליצור את התצורה הכללית של המבנה ולאחר מכן מותחים על גבי הקונסטרוקציה את משטחי המבנה, שעליהם נפרט מייד.

 

למה בניה קלה?קבלן בניה קלה בקרית מלאכי

להבין מה זה בניה קלה זה ממש לא האתגר המרכזי בתהליך קבלת ההחלטה לגבי בניית המבנה הבא שלכם. האתגר המרכזי הוא סביב ההבנה למה דווקא בניה קלה ולעניין זה יש כמה תשובות טובות. הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שבניה קלה בעידן המודרני, יודעת להציע לנו את אותה רמה של בטיחות, שיודע להציע לנו מבנה שנבנה בבניה כבדה. מבנה קל אמנם לא יהיה חזק ועמיד כמו מבנה בטון יצוק, אם תיכנס בו משאית במהירות עצומה, אבל כשאנחנו בונים בית, אנחנו לא בונים אותו כדי שיעמוד בפני חבטה של משאית דוהרת ופה למעשה קבור הכלב. הבניה הקלה מעניקה לנו בדיוק את מידת היעילות הנדרשת לנו בכדי לבנות בניין מגורים, משרד או מפעל, בהתאם לשימוש המיועד ולא מעבר לכך. כשאתם בונים בית פרטי, אין באמת ערך לטונות של יציקות בטון. אפשר לבנות את הקירות מבטון מזוין בעובי כפול ומשולש, אבל לא עושים זאת. מדוע? מכיוון שאין בכך צורך. מודל הבניה הקלה לוקח את העניין הזה צעד אחד קדימה אל נקודת ההתאמה האידיאלית בין הצורך ובין המענה אליו.

זאת ועוד, בניה קלה נחשבת לזולה יותר מבניה כבדה, הן בחומרי הגלם, הן בכוח האדם והן בפרק הזמן הנדרש להשלמת הפרויקט. בהתאם לכך, פרויקט בניה קלה יעלה לכם גם משמעותית זול יותר מאשר פרויקט בניה כבדה וכל אלה יחד, מעניקים לכם סל שלם של יתרונות, שבגינם בהחלט כדאי לשקול את בניית הבית הבא שלכם באמצעות מודל הבניה הקלה.

 

כיצד מבוצע פרויקט בניה קלה?

מן הסתם, את המבנה שלכם אתם לא רוצים לבנות לבד, גם אם הוא נבנה בשיטת הבניה הקלה ובכל מקרה חשוב לגייס קבלן בניה קלה בקרית מלאכי, שיעשה עבורכם את העבודה. יחד עם זאת, כדי שיהיה לכם רקע לגבי התהליך הכולל שאותו אתם צפויים לעבור, הנה המרכיבים המרכזיים של תהליך בנייה קלה. כמו כל תהליך בנייה, גם פרויקט בניה קלה מתחיל בשלב התכנון. בשלב הזה עליכם לשבת עם אדריכל בכדי לתכנן את המבנה, את המבנה שלו, את החלוקה הפנימית, את מיקומי הקירות, הדלתות, החלונות וכן הלאה. כבר בשלב התכנון חשוב שהדברים יבוצעו תחת ההבנה שהמבנה הולך להיבנות באמצעות מודל של בניה קלה, שכן מודל זה יכול להעניק לכם גמישות רבה מאוד לצד מגבלות שונות בשלבי התכנון. על כן, חשוב לשכור אדריכל שמתמצא בתחום של בניה קלה ויכול לבנות עבורכם תכנית בנייה מותאמת לסוג זה של בנייה.

לאחר השלמת תכנית הבנייה, יש לאשר אותה באמצעות מהנדס קונסטרוקטור, שאמור כמובן להיות בעל יכולת וסמכות לאשר גם מבנים בבנייה קלה, אך רצוי בכל מקרה שיהיה בעל היכרות וניסיון עם התחום של בנייה קלה. לאחר מכן, יהיה עליכם להגיש בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית, שבתחומה אתם רוצים לבנות את המבנה, לצורך לקבלת היתרי בנייה. זה גם השלב שבו אתם יכולים להתחיל לחפש קבלן בניה קלה בקרית מלאכי לקראת תחילת שלב הביצוע וזה גם השלב שבו אתם רוצים לתת את הדגש הרב ביותר סביב התמחות אנשי המקצוע בתחום הספציפי של בניה קלה.

מבחינת תהליך הבנייה עצמו, בשלב הראשון מבוצעת הכנה של הקרקע, יישור שטח, קידוח כלונסאות וחפירת תעלות תשתית. גם מבנה בנייה קלה זקוק ליסודות בטון יצוק ולבסיס בטון של המבנה כולו ואת שני רכיבי השלד הללו אכן תמצאו במרבית המבנים הנבנים על פי מודל הבניה הקלה. לאחר מכן מוקמת קונסטרוקציית מתכת, קרי קורות פלדה או עמודי מתכת חלולים המרותכים אל הרצפה וזה אל זה ליצירת תצורת המעטפת החיצונית של המבנה וחלוקת קירות הפנים של המבנה. לאחר מכן מותקנים לוחות הבניה הקלה ואלו יכולים להיות עשויים פאנל מבודד, לוחות פח דקורטיבי או לוחות עץ, הכל בהתאם להעדפות שלכם, אם כי לרוב מדובר בפאנל מבודד שנחשב למתאים ביותר והיעיל ביותר לבניית מבנים על פי מודל הבניה הקלה. בהמשך, מבוצע הליך הגמר עם הקמת התשתיות, ריצוף, חיפוי פנים באמצעות קירות גבס וכן הלאה.

 

מדוע נדרשת התמחות ספציפית של אנשי ביצוע בתחום הבניה הקלה?קבלן בניה קלה בקרית מלאכי

תהליך הבנייה הקלה שונה בצורה משמעותית מזה של הבנייה הכבדה ובתהליך שכולל כל כך הרבה שלבים וכל כך הרבה פרטים קטנים, חשוב מאוד שלאיש המקצוע המבצע את העבודה תהיה היכרות עם כל הטכניקות הזמינות, כל חומרי הגלם הרלוונטיים וכל שיטות העבודה המתאימות. קבלני בניין שבנו את שמם בפרויקטים של בנייה כבדה, לא משנה כמה גדולים ומוכרים הם, קבלנים אלה צפויים להתקשות מאוד בהשלמת פרויקט פשוט של בנייה קלה. למעשה, גם אם יצליחו להשלימו, הפרויקט עצמו ישמש אותם כתהליך למידה עם ניסוי וטעיה ואת זה אתם לא רוצים להעניק לאף אחד על חשבון הפרויקט שלכם. קבלן בניה קלה בקרית מלאכי לעומת זאת, הוא איש מקצוע שמגיע מהעולם של בניה קלה, שמכיר את כל האופציות הקיימות ויודע בדיוק כיצד להוציא אל הפועל את תכנית הבנייה שגיבשתם, בצורה הטובה ביותר, החזקה ביותר והבטוחה ביותר ולא פחות חשוב מכך, גם המהירה והזולה ביותר עבורכם.

 

על מה חשוב להקפיד בעבודה עם קבלן בניה קלה בקרית מלאכי?

ובכן, בעבודה עם קבלן בניה קלה בקרית מלאכי אתם צריכים להקפיד בדיוק על כל אותם דברים שעליהם עליכם להקפיד גם מול קבלן בניה מסורתית. הדבר היחיד שעליכם לעשות באופן ספציפי הוא, לוודא שהקבלן אותו אתם בוחרים אכן מתמחה בתחום הבניה הקלה ואף מעבר לכך, מתמחה ספציפית בסוג הבניה הקלה ובסוג המבנה שאותו אתם רוצים לבנות. פרט לכך, עליכם להקפיד על שורה של אלמנטים חשובים בעבודה עם כל סוג של קבלן ובכלל זה עיגון הזכות שלכם להביא פיקוח בנייה לפרויקט ועיגון סמכויות מפקח הבנייה מטעמכם, עיגון מודל תשלום מדורג לפי אבני דרך לאורך הפרויקט, עיגון התחייבות הקבלן לבדיקת בדק בית בתום הפרויקט ותיקון כל הליקויים שיימצאו בבדיקה וכן הלאה.

לעניין זה, חשוב להדגיש שגם בנושא פיקוח הבנייה, ממש כמו שאתם מתמקדים בחיפוש קבלן בניה קלה בקרית מלאכי, אתם רוצים להתמקד גם בחיפוש מפקח בניה בעל התמחות בתחום הבניה הקלה. מפקח הבניה הוא האיש שלכם בפרויקט, האיש שאמור להגן על האינטרסים שלכם ולוודא שהפרויקט מתקדם לשביעות רצונכם, על פי כל מה שסוכם מול הקבלן וכמובן על פי העקרונות ההנדסיים והמקצועיים הנדרשים. עקרונות אלה כאמור, יכולים להיות שונים למדי בתחום הבניה הקלה מאשר הבניה המסורתית ולכן, חשוב שמפקח הבנייה יכיר את העקרונות הספציפיים של תחום הבניה הקלה, על מנת שיוכל לבצע את מלאכתו בצורה הטובה ביותר, לטובתכם. ככלל, חשוב שתזכרו לכל אורך הדרך, שבנייה קלה הוא תחום שדורש התמחות מיוחדת והתמחות זו צריכה לבוא לידי ביטוי גם בבחירת קבלן בניה קלה בקרית מלאכי וגם בבחירת כל איש מקצוע אחר המעורב בפרויקט.