עלות בניה למטר בית פרטי

תוכן עניינים

עלות בניה למטר בית פרטי עלות בניה למטר בית פרטי

מחירי הדיור בשנים האחרונות התחילו להתאזן מעט, אך עדיין נחשבים ליקרים. כאשר אתם חוסכים שנים על גבי שנים בשביל לבנות את הבית שלכם, את הנכס שלכם, אתם רוצים את בעל המקצוע הטוב ביותר, את הבנייה הטובה ביותר, וגם אם אפשר להוציא כמה שפחות כסף. עלות בניה למטר בית פרטי מטיבה עם הלקוח או שההפך הוא הנכון?

 

עלות בניה למטר בית פרטי – בניה ועיצוב

כאשר אנו עומדים לפני בניה של בית פרטי או חלק ממנו עלינו לקחת בחשבון שהמחיר נקבע על פי מספר רחב של קריטריונים עליהם נדבר בהמשך. יש הבדל בין בניית השלד ובין עיצוב התוצר בסופו של דבר שכן עלות השתיים ביחד משתנה. כל בניה אותה תרצו לעשות שהיא סוגרת חדר או בניה חיצונית כלשהי מחייבת אתכם לעמוד בתקנים של משרד השיכון והבינוי על מנת שתוכלו לקבל היתר בניה.

שימו לב, יש חשיבות רבה לטיב הבניה ואישורה לפי איש המקצוע אותו אתם בוחרים. קבלן, אדריכל או מהנדס ללא רישיון לא יוכל להעניק לכם את ההיתרים הנדרשים בחוק על פי סדר גודל הפרויקט. עם זאת, ישנם פרויקטים מזעריים אשר לא נדרש בהם בעל מקצוע עם רישיון. לכן, לפי שאתם מחפשים לקבל הצעת מחיר מאיש מקצוע, או אפילו לפני שאתם נפגשים עם אותו איש מקצוע בחנו האם יש צורך ברישיון, אם כן סננו את כל אנשי המקצוע אשר עובדים ללא רישיון על מנת שתוכלו לקבל היתר בניה בסופו של דבר. 

ללא היתר בניה תהיו חייבים לפעול על מנת לקבל היתר בניה בדיעבד, שכן המדינה בסופו של דבר כן מעודדת אישורים אלו. אך ישנם סיכויים גם שלא תקבלו אישור לקבל היתר בניה עבור מה שכבר נבנה, במצב כזה יהיה עליכם להרוס ולבנות בהתאם לתקנים הכתובים בחוק. לכן, אנו ממליצים מבעוד מועד לחשוב עשרה צעדים קדימה ולא להתפשר על איש מקצוע ללא רישיון.

 

עלות בניה למטר בית פרטי – לפי מה נקבע המחיר?

רבים מבקשים לדעת מחיר בנייה של בית פרטי לפי מטר, אך בסופו של דבר כמעט ובלתי אפשרי לאמוד מחירים אלו שכן ישנם הרבה פרמטרים אשר משתנים בהתאם לגורמים שונים. לדוגמא, סוג החומר איתו בעל המקצוע עובד משפיע על המחיר לפי מטר, יש הבדל בין בטון, עץ, גבס וכן הלאה… כמו כן לגבי עיצובים שונים כמו חיפויים, או פרגולה אלומיניום או עץ. לכן, לא נכון יהיה לחפש מחיר לפי מטר, המחירים משתנים באופן גורף גם בהתאם לרמת המקצועיות של אותו אדריכל, מהנדס או קבלן. מחיר לפי מטר נקבע בדרך כלל עבור פרויקטים מזעריים, לדוגמא חיפוי קיר חיצוני שהמחיר שלו יכול לנוע בין 120 ש"ח ועד 240 ש"ח עבור חיפויי אבן, חיפוי זכוכית יכול להגיע גם ל-500 ש"ח עבור מטר. 

עלות בניה למטר בית פרטי – בניה לפי פרויקט

הדעה הרווחת בקרב כל אנשי המקצוע בתחום היא כי קביעת מחיר לפי פרויקט היא הדרך החכמה והמטיבה ביותר ללקוח. אם נחשב את העלויות לפי מטרים נוכל לראות שהמחירים מכפילים את עצמם מגובה הפרויקט, וגם ככה מחירי הדיור הינם גבוהים. לכן, שימו לב שרבים מבעלי המקצוע בוחרים להעניק שירותים לפי פרויקטים, לדוגמא בניית פרגולה או סגירת חדר, כמובן גם שלגבי בית. יש לציין כי גם כאשר מדובר בפרויקטים יש לוודא היטב שאותו בעל מקצוע מחזיק ברישיון – היתר הבניה הוא הדבר הקריטי ביותר עבורכם.

 

עלות בניה למטר בית פרטי – חיסכון

שימו לב, יש הרבה דרכים בהם תוכלו לבחור "לחסוך" בעלויות הבניה, זאת בהתאם לבחירת החומרים איתם יעבוד אותו בעל מקצוע. במקום לבנות קיר עשוי אבני יקרות תוכלו לבחור בחיפויים, במקום בו אינו נחוץ קיר בטון (חלל פנימי של הבית) תוכלו לבחור בקיר גבס וכן הלאה… חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע לגבי המקומות בהם אתם יכולים להוזיל עלויות, בעלי המקצוע מכירים את הפנייה הפופולרית הזאת ותוכלו להיות בטוחים שהם יבואו לקראתכם. החיסכון לא צריך לבוא על חשבון מקצועיותו של אותו איש מקצוע.

עלות בניה למטר בית פרטי – שירות אמין

ומחיסכון אנו מגיעים לבחירת בעל מקצוע אמין. שימו לב, אין זה סותר לבחור בין בעל מקצוע אמין ובעל ניסיון רב לבין חיסכון בעלויות הבנייה. להפך, כאשר אתם בוחרים בבעל מקצוע שאינו בעל ניסיון ואפילו לא מחזיק ברישיון, סביר להניח שבסופו של דבר אתם תשלמו הרבה יותר עבור הבניה הזאת. אין דבר יותר גרוע מלסיים פרויקט ומיד אחריו לגלות את כל הבעיות הטכניות שנוצרות עקב הבניה, שעולות לא מעט לתיקון. 

בסופו של דבר בין אם אתם בוחרים בעלות בניה לפי מטר עבור פרויקטים מזעריים או בעלות לפי פרויקט, מה שיקבע אם התוצר המוגמר יהיה ברמה גבוהה או לא הוא בחירת בעל המקצוע. הבחירה שלכם חייבת להיות מתונה, שקולה וחכמה.

עלות בניה למטר בית פרטי