מצלמות תרמיות בזמן נזילה בבית

תוכן עניינים

מצלמות תרמיות נמצאות בשימוש נרחב בתעשיות רבות כגון בנייה, ייצור ותחבורה. ניתן להשתמש בהם כדי לזהות את הטמפרטורה של עצמים ולמדוד את קצב העברת החום דרכם. מצלמות תרמיות משמשות בדרך כלל בתעשיות ייצור ובנייה כדי לבדוק תקינות מבנית. עם זאת, יש להם גם שימושים אחרים כמו איתור נזילות מים או זיהוי נוכחות של נוזלים שעלולים להיות מסוכנים לבני אדם או לרכוש.

האתגר במצלמות תרמיות הוא כיצד למדוד את הנזילות במדויק. במאמר זה, אנו חוקרים שתי אסטרטגיות לזיהוי נוזלים:

1) זיהוי נוזל מבוסס תמונה (IBLD): אסטרטגיה זו מסתמכת על ניתוח תמונה תרמית עבור תכונות הקשורות לזיהוי נוזלים;

2) זיהוי נוזלים מבוסס תרמי (TBLD): אסטרטגיה זו מסתמכת על ניתוח החתימה התרמית של תמונה עבור

המצלמה התרמית היא מכשיר המשמש לזיהוי סוגים שונים של עצמים ופעילויות בספקטרום האינפרא אדום. זה יכול לשמש בהגדרות תעשייתיות, אבטחה, ואפילו למטרות רפואיות. מצלמות תרמיות קיימות כבר עשרות שנים אבל הטכנולוגיה לא התקדמה הרבה מאז. עם זאת, AI אפשרה להשתמש במצלמות תרמיות בצורה יעילה יותר. מאמר זה בוחן כיצד AI יכול לעזור לשפר את הביצועים של מצלמות תרמיות על ידי זיהוי אובייקטים ופעילויות נוספים בדיוק רב יותר.

מצלמות תרמיות

מצלמות תרמיות משמשות לזיהוי חום של נוזל, כגון מים, שמן או בנזין. הם משמשים בתעשיות רבות וניתן למצוא אותם בתחומים שונים. אחת המשימות החשובות ביותר שמבצעות מצלמות תרמיות היא מדידת נזילות של נוזל. משימה זו חיונית לחברות מכיוון שהיא מאפשרת להן לדעת אם יש להן מספיק מוצר והאם עליהן להפסיק את הייצור או לא. זיהוי נזילות נעשה על ידי צילום צנרת ביוב הנוזל במצלמה תרמית וחישוב הטמפרטורה שלו באמצעות אלגוריתם שמשווה אותו לטמפרטורת ייחוס (בדרך כלל טמפרטורת החדר).

בחלק זה תלמדו על הרעיון של זיהוי נזילות במצלמה תרמית.

להלן כמה דוגמאות למקרי שימוש של זיהוי נזילות במצלמה תרמית:

– איתור נזילות בצנרת ובצנרת מים.

– זיהוי נוכחות של נפט או גז במקומות מרוחקים.

– זיהוי אם יש שריפה במיכל אחסון דלק תת קרקעי.

מצלמות תרמיות

מצלמות תרמיות משמשות בתחומים שונים מאבטחה ועד חקלאות. הם משמשים למגוון מטרות, החל מאיתור אנשים או בעלי חיים ועד ניטור הטמפרטורה של בניין. עם השימוש הגובר במצלמות תרמיות, קשה לבני אדם לזהות נזילות בהן. כאן נכנסת לתמונה הבינה המלאכותית. הוא יכול לזהות אפילו את השינויים הקטנים ביותר בטמפרטורה ולעזור לבני אדם להימנע מפספס מידע חשוב שמצלמות תרמיות קולטות. היישום של בינה מלאכותית נצפה באופן נרחב בתעשיות שונות כמו בריאות ותחבורה.

מצלמות תרמיות משמשות לזיהוי נוזלים

מצלמות תרמיות משמשות לזיהוי נוזלים בתהליך פירוק. כאשר המצלמה מכוונת לנוזל, היא יכולה לייצר תמונה שנראית כמו תמונה בשחור-לבן. עם זאת, כאשר אין נוזל בשדה הראייה, המצלמה מפיקה תמונה שנראית כמו צבע ירקרק. הבעיה עם המצלמה הזו היא שאין לה דרך לדעת אם יש נוזל או לא. זה פשוט מצלם תמונה ומציג אותה בשחור לבן או ירקרק, תלוי במה שנמצא בשדה הראייה. זה מקשה על המהנדסים לדעת אם הם עוסקים במים או לא.

הדמיה תרמית היא טכנולוגיה הלוכדת את אנרגיית החום הנפלטת על ידי עצמים. הוא משמש לזיהוי נוזלים וחומרים אחרים בסביבה. מצלמות תרמיות משמשות בתעשיות שונות, לרבות נפט וגז, כרייה, בנייה, חקלאות וייצור מזון. מאמר זה דן כיצד ניתן להשתמש במצלמות תרמיות לזיהוי נזילות במצלמה תרמית. מאמר זה דן כיצד להשתמש במצלמה תרמית כדי לזהות מים או נוזלים אחרים בסביבה וכן כיצד להשתמש במידע זה כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי סיכונים אפשריים של זיהום או דליפות.