כמה עולה בית מעץ

תוכן עניינים

כמה עולה בית מעץ כמה עולה בית מעץ

למה שתשקיעו מאות אלפי שקלים על בניית בית באופן המסורתי אם יש כל כך הרבה דרכים יעילות להוזיל את המחירים. בניית מבנים אשר כל מכלולם עשוי בטון ופלדה מייקר את מחיר המבנה ולאו דווקא מבטיח איכות חיים טובה יותר מאשר האלטרנטיבות הקיימות בשטח. אחת האפשרויות העומדות לרשותכם שהפכה ללהיט בשעה בשנים האחרונות היא בנייה מעץ.

 

כמה עולה בית מעץ – הסבר

בית מעץ הינו אלטרנטיבה זולה המחליפה את הבתים העשויים בטון. בארץ בנייה של מבנה שלם מעץ פחות נפוצה בהשוואה לחו"ל, אך לאט לאט הנושא מתחיל לתפוס תאוצה. ישנם הרבה יתרונות לבנייה מעץ כמו הוזלת מחירי הדיור, בנייה זריזה, עיצובים מעניינים, אך מצד שני יש גם חסרונות שעליכם לקחת בחשבון. עץ הינו חומר גלם אשר יש לדעת איך לעבוד איתו על מנת שתוכלו להגיע לתוצאות גבוהות. לכן, בכל מקרה בו עבדתם עם חברה שאינה מקצועית, הסבירות בה התוצאה הסופית תהיה לא טובה הינה גבוהה.

אפשרויות הבנייה לבית מעץ רבות, אך בדרך כלל המבנה כשלמותו מגיע אליכם, זאת אומרת שבמפעל החברה כל הרכיבים נוצרים ומתחברים, ובאמצעות הובלה מגיע אליכם המבנה השלם. כאשר מדובר על תוספת חדר או בניה על הגג, אותו אדריכל העוסק בבניה מעץ בוחן את שלד המבנה ואת תנאי הסביבה בכדי לבדוק האם כדאי באמת להשתמש בבנייה מעץ, ואם כן באיזה סוג עץ כדאי להיעזר. 

כמה עולה בית מעץ – תהליך

לפני שאתם חושבים על כמה עולה בית מעץ חשוב שתדעו את התהליך שאתם צריכים לעבור. ראשית דבר, עליכם לפנות לחברה מקצועית אשר תבחן את הבקשה שלכם ותציג תוכנית בניה המתאימה לכל התנאים בהם אתם נמצאים. חשוב לבחון שאותו בעל מקצוע שעומד בראש הפרויקט מחזיק ברישיון עם סיווג קבלני מתאים, במקרה ולא עליכם יהיה לקחת בחשבון שלא תוכלו לקבל היתר בניה. השלב הבא לאחר מכן הוא הגשת הבקשה לרשויות. הבקשה חייבת להיות בתוספת תוכנית הבניה ואישורים של גורמים רלוונטיים כמו כיבוי אש, מהנדס ועוד… רק לאחר קבלת היתר הבניה תוכלו להתחיל בתהליך הבנייה, במקרה ונדחתה הבקשה שלכם תקבלו נימוק ברור מדוע ותוכלו להגיש בקשה שניה לאחר תיקון הלקויות.

 

כמה עולה בית מעץ – תוספת בנייה מעץ

אז מהי למעשה תוספת בנייה? תוספת בניה יכולה להיות לצורך הרחבת המבנה הקיים שלכם, זאת אומרת שלנכס שלכם בין אם הוא עשוי עץ או לא תוכלו להוסיף חדר אחד או יותר על בסיס השלד הקיים של המבנה. יש יתרון גדול לתוספת עשויה עץ והיא המחיר המוזל אותו תשלמו ואת המהירות בה תבוצע העבודה. כמו כן, ניתן להוסיף גם נכס חיצוני שאינו מתבסס על שלד המבנה שלכם אלא עומד על שלד משלו, לדוגמא מחסן עשוי עץ, או יחידת דיור לצורך הארחה תיירותית (צימרים). רבים בוחרים צימרים מעץ גם כדי להבטיח עיצוב אותנטי ומושך עבור הלקוח, וגם כדי להוזיל עלויות בסופו של דבר.

 

כמה עולה בית מעץ – מחירון

המחירים של בניה מעץ משתנים בהתאם לסוג העבודה אתם מעוניינים לקבל. כאשר מדובר על מבנה בית המחיר משתנה בהתאם לפרויקט ואינו מסתמך על בניה לפי מ"ר ברוב המקרים, אם בכל זאת רציתם לבחון את המחיר לפי מ"ר השיעור ינוע בין 3,000 ש"ח ועד 5,000 ש"ח עבור מ"ר. המחיר יהיה משופע מסדר גודל הבניה, מורכבות הבניה, סוג העץ הנדרש, חומרי גלם אחרים, ובעל המקצוע. מלבד למבנה שלם, בנייה מעץ הינה בנייה פופולרית לצורך פרגולות, דקים, מדרגות, במה.

הסיבה לכך שאנו נותנים דגש רב על בחירת חברה מקצועית היא מכיוון שהבחירה בחברה מקצועית פותרת לנו בין רגע את כל הבעיות. ברגע בו אנו פועלים מול חברה אשר מחזיקה בכל הרישיונות המתאימים, בעלת ניסיון ורזומה נרחב איננו צריכים לדאוג לגבי המשך העבודה. אנו יודעים שכל צעד אשר נבחר על ידי בעל המקצוע לאורך הדרך הינו צעד שקול.

שימו לב שאתם בוחרים בחברה שאינה "על הדרך" מעניקה אפשרויות עבודה למבני עץ, אלא חברה אשר לה התמחות נרחבת בנושא זה, שכן מדובר על ענף שונה בתחום הבנייה. כדי להבטיח בחירה חכמה אנו ממליצים לכם לייצר לעצמכם טבלה בה יש את כל האפשרויות, ועל ידי סינון בהתאם לתקציב, ניסיון ורמה מקצועית תוכלו לבחור את החברה המתאימה בסופו של דבר.

 

מבנה נייד

ולדובדבן שבקצפת, מי מאיתנו אוהב מחויבות? כאשר אנו בונים מבנה סטנדרטי אנו מחויבים לגור בו במשך כמה עשורים לפחות, אלא אם כן יש לנו את היכולת הכלכלית לבנות מבנה אחר במקום שונה. עם זאת, בית מעץ הינו מבנה נייד אשר לנו יש את האפשרות לנייד אותו ממקום למקום בתשלום סימלי של הובלת הבית. זאת אומרת שהמבנה שיש לנו לא תלוי מקום, אלא חופשי למעבר לאחר הוצאת האישורים המתאימים.

כמה עולה בית מעץ