החלפת גג רעפים

תוכן עניינים

גג הבית הינו אחד מהחלקים במבנה המעניקים לו בטיחות והגנה, ולכן חשוב לזכור לבדוק את איכותו ותקינות – בפרט אם מדובר בגג רעפים. לאורך זמן עלול להיווצר בלאי ברעפים וכך לפגוע במראה האסתטי ובפונקציונליות שלהם, וכמובן גם בבטיחות של הגג. כדי להיות מוכנים תמיד ולהבין מתי הגיע הזמן להחליף גג רעפים, ריכזנו במאמר הנוכחי מידע העוסק בסוגי הרעפים השונים, הפגמים שעלולים להיווצר עליהם וסימנים שמציינים שהגיע הזמן להחליף אותם.

סוגים של רעפים לגג

  • אריחי בטון: רעפי בטון ידועים בעמידותם ובעלותם הסבירה. הם מגיעים במגוון פרופילים וצבעים, ומציעים לבעלי בתים אפשרות רב-תכליתית וחסכונית לקירוי. עם זאת, חשיפה למפגעים שונים עלולה להוביל להתדרדרות הדרגתית של איכות הבטון.
  • אריחי חימר: רעפי חימר משדרים אלגנטיות ולעתים קרובות נבחרים בגלל המראה האסתטי שלהם. הם עמידים בפני מזיקים, אש ובלאי. למרות אורך החיים שלהם, אריחי חימר עלולים להיסדק לאורך זמן עקב תנאי מזג אוויר קיצוניים או תנועות מבניות.
  • אריחי מתכת: רעפי מתכת, העשויים בדרך כלל מפלדה או אלומיניום, הם קלים ועמידים בפני חלודה וקורוזיה. למרות שהם עמידים במיוחד, הם יכולים להיות רגישים לשקעים ושריטות, במיוחד באזורים המועדים לפגעי מזג אוויר או נפילה של פסולת/חומרים כבדים.
  • אריחי צפחה: רעפי צפחה מוערכים בזכות היופי הטבעי ואריכות החיים שלהם. עם זאת, הם יכולים להיות עדינים יותר ועלולים להיסדק בלחץ גבוה. כדאי להקפיד בביצוע בדיקות סדירות לרעפים מסוג זה כדי לזהות ולטפל בכל בעיה באופן מיידי.

פגמים נפוצים ברעפים וסימני בלאי שכדאי להכיר

  1. סדקים ושברים: עם הזמן, רעפים עלולים לפתח סדקים או להישבר, וכך לפגוע ביכולתם להגן על הבית מפני פגעי מזג האוויר. מומלץ לבדוק את הגג באופן קבוע כדי לאתר נזקים גלויים, במיוחד לאחר אירועי מזג אוויר קשים.
  2. אריחים רופפים או חסרים: רעפים רופפים או חסרים יוצרים פגיעות בגג המבנה, ומאפשרים למים לחדור ולגרום לנזק נוסף. לכן אם מבחינים באריחים חסרים או כאלו שאינם מוחזקים בצורה טובה, זה סימן ברור שיש צורך לבצע החלפת גג רעפים.
  3. כתמי מים בתוך המבנה: אם מגלים כתמי מים פנימיים בתקרות וקירות, זה סימן מובהק לכך שיש נזילות בגג. אם הנזילות לא יטופלו בזמן הן עלולות להוביל לנזקי מים נרחבים וקשים. לכן במידה ומזהים כתמי מים בתוך הבית, חיוני לבדוק את הגג בהקדם ולאתר רעפים חסרים או פגומים ולהחליפם באופן מיידי.

אז מתי צריך להחליף את הרעפים בגג?

הרעפים הם חלק בלתי נפרד מגג הבית, לכן אם אתם חווים נזילות מים תכופות בתוך ביתכם, מבחינים בנזק רב במהלך בדיקה שגרתית של הגג או שהגג שלכם עבר את אורך החיים הצפוי שלו – זה הזמן לשקול החלפת רעפים בגג. בין אם בוחרים באריחי בטון עמיד, חימר קלאסי, מתכת גמישה או צפחה טבעית, גג מתוחזק היטב הוא השקעה באריכות החיים והיופי של כל מבנה.