אדיב תיקון גגות: חשיבות הבנת יסודות התהליך

תוכן עניינים
לקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים

הגנה על גג חזק ועמיד בפני מזג אוויר חשובה לעמידותו לטווח הארוך כמו גם להגנה על בטיחות הבניין, ותהליך תיקון ואיטום גגות נדרש להגנה על מבנה מפני פגעי מזג האוויר ומניעת נזקים יקרים. מאמר זה מספק מדריך על שיטות עבודה מודרניות ויעילות לתיקון ואיטום גגות.

הבנת נזקי הגג

נזק לגג יכול להתרחש מסיבות שונות כמו תנאי מזג האוויר, בלאי חומרים, התקנה לא נכונה או חוסר תחזוקה.

סימנים נפוצים של נזק לגג כוללים מחסור ברעפים, רעפים סדוקים או מעוותים; נזילות או נזקי מים; כתמים על התקרות או הקירות; וצמיחה מוגזמת של אזוב או טחב.

חומרים וכלים לתיקון גגות

בחירת החומרים לתיקון גגות תלויה במידה רבה בסוג הגג. הצוות של חברת אדיב תיקון גגות ממליץ על שימוש ברעפי אספלט בשל יתרונות עלות-תועלת וקלות ההתקנה שלהם. עבור גגות שטוחים, חומרים כמו EPDM (גומי), PVC או TPO (פוליאולפין תרמופלסטי) מועדפים בשל עמידותם ותכונות האיטום שלהם. כלים חיוניים לתיקון גגות כוללים:

  • סולם יציב
  • פטיש או אקדח מסמרים
  • אקדח איטום
  • תחליפי רעפים או חומר קירוי
  • כפפות ורתמת בטיחות.

שלבים לתיקון גג

השלבים בהם נוקט הצוות של אדיב תיקון גגות לביצוע תהליך מקצועי של תיקון ואיטום גגות הם:

בדיקה: בדיקה מקיפה של הגג על מנת לזהות את כל האזורים בהם מתרחשים הנזקים, כולל איתור רעפים פגומים, הערכת מידת הצטברות הטחב או זיהוי כתמים עם נזקי מים.

ניקוי משטח הגג: להסרת פסולת, אזוב וכתמי טחב, כך שניתן יהיה ליישם היטב את חומרי האיטום ולוודא שהם מתפקדים ביעילות.

תיקון או החלפה: הסרת הרעפים הפגומים, התקנת הרעפים החדשים, וקיבועם. בגגות רעפים מתבצעת החלפה מוחלטת של רעפים סדוקים או שבורים.

איטום: יישום חומר איטום גג על כל החיבורים הסדוקים או האזורים שבהם זוהו נזילות, עם מריחת כמות נדיבה של חומר האיטום, על מנת לוודא איטום מלא.

אמצעי מניעה: התקנת פסי אבץ או נחושת על הגג לשם מניעת צמיחת אזוב וטחב, כולל ניקוי מרזבים למניעת הצטברות מים.

בחירת חומר האיטום הנכון

במהלך איטום גג, בחירת האיטום המתאים חיונית להבטחת הגנה לאורך זמן. חומרי איטום על בסיס סיליקון פופולריים בשל הגמישות ועמידותם בפני השפעות קרינה, כך שהם אידיאליים ליישום ברוב האזורים בארץ. באזורי הצפון, מוצרי אספלט מגומי מספקים הידבקות טובה יותר ועמידות בטמפרטורה.

סיוע מקצועי לעומת תיקון עצמאי של גגות

בעוד שתיקונים קלים יכולים להיות מטופלים על ידי אנשים עם ניסיון בתיקוני גגות, נזק משמעותי או חומרי קירוי מורכבים עשויים לדרוש התערבות מקצועית.

שכירת איש מקצוע בתחום גגות, שיש לו ניסיון עשיר בתחום, כמו הצוות של חברת אדיב תיקון גגות, מובילה לביצוע תיקונים באופן בטוח ויעיל, תוך הקפדה על חוקי הבנייה ומפרטי היצרן.

תיקון גגות