כיצד מתמחרים בניה קלה? גלו את המחירים

תוכן עניינים
אם באירופה של לפני 60 שנים בנייה קלה היוותה אך ורק אלטרנטיבה לבקתות עץ שנטו לעלות באש, הרי שכיום ניתן לראות בניה קלה כמעט בכל פינה בארץ ובעולם. מה הופך את הבנייה הקלה לכל כך פופולארית, כמה היא עולה ומה כדאי לקחת בחשבון? כל הפרטים, מעודכן ל-2020: אז מה הם מחירי בניה קלה והאם היא באמת תשתלם יותר מאשר בנייה רגילה? אם שמעתם על בניה קלה ולא ידעתם במה מדובר בדיוק, מדובר למעשה בבניה באמצעות פלדה, מתכת ואלומיניום, כאשר משתמשים גם בפנלים מבודדים בכדי ליצור בידוד ואטימות מצוינים. לרוב, יספרו לכם כי מחירים של בניה קלה הם זולים משמעותית ונמוכים מהמחירים של בניה רגילה, וזה אמנם נכון, אבל חשוב לדייק את פני הדברים. בואו נסביר למה אנחנו מתכוונים.

כמה עולה לבנות בעזרת בניה רגילה ולא קלה?

אם שאלתם את עצמכם כמה עולה בניה קלה בימינו, אז חשוב לדייק ולהבין מה בדיוק אתם מעוניינים לבנות. בעוד שניתן לבנות עם בניה קלה גם לולי תרנגולות ענקיים, ניתן לבנות עם חומרי גלם של בניה קלה גם יחידות דיור שלמות – עד רמת המפתח והמזגן, החלון המעוצב והמרפסת המפנקת. כן, הכול בעזרת בניה קלה. אם כך, בכדי להבין כמה עולה בנייה קלה, חשוב להבין קודם מה אתם עומדים לבנות. באופן כללי, כדאי לדעת שהמחירים של בניה רגילה עומדים על כ-5,000 ₪ ל-6,000 ₪ ומעלה ל-מ"ר. לצורך ההשוואה, מחירי בניה קלה לא בהכרח יהיו הרבה יותר נמוכים מהמחירים האלו. יחד עם זאת, אף פעם אל תיקחו את הרף התחתון כמקור התייחסות רלוונטי. טיפ קטן, תמיד כדאי להתייחס לרף העליון של מחירי שיפוצים, מאחר שבדרך כלל אתם אכן תגיעו למספרים העליונים יותר בסקאלה הזאת של מחירי שיפוצים. יתרה מזאת, נגיד לכם עוד משהו, יש סיכוי גם שתעברו את התקציב שייעדתם לשיפוץ, וזאת בעקבות כל מיני הפתעות בדרך, מחסור בחומרי גלם ועוד.

מחירי בניה קלה | מחירים לבנייה קלה

בואו נגיד את זה ככה, אם אתם תשקיעו בבידוד ובעיצוב של הבניה הקלה, בפרזולים בחלונות, במיזוג ועוד, ייתכן שתגיעו למחירים די דומים למחירים של בניה רגילה. אם מדברים מספרים ורוצים לדייק את המילים, חברות בניה קלה בדרך כלל מדברות על מחירים של 3,500 ₪ ועד 5,300 ₪ למטר רבוע. מתלבטים בין בנייה רגילה לבנייה קלה? טיפ שלנו, הרבה יותר קל להעריך את עלות הבנייה (הכללית) כשנעזרים בחומרי גלם של בניה קלה. בואו נדבר רגע על בנייה רגילה, ועל כל המקרים שלפתע יש מחסור בחומר גלם מסוים. מה יקרה? נכון, חורגים מהתקציב. לעומת זאת, בתהליכי בנייה קלה יהיה הרבה יותר קל לצפות את השימוש הנכון בחומרי הגלם הנכונים, בכמויות וכו'. בסופו של דבר, עיקר החומרים הם צפויים וידועים מראש – פלדה, אלומיניום ומתכת. בהצלחה!