תקן בניה ירוקה 5281 – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

ככל הנראה יצא לכם לשמוע לא מעט על הבניה הירוקה. בשנים האחרונות אנו רואים את הבנייה הירוקה באה לידיי ביטוי כמעט בכל עיר. עד לא מזמן אנשים היו חוששים לרכוש דירות בבנייה ירוקה בגלל העלות הכספית הגבוהה. אך בזכות הגברת המודעות, האנשים הבינו כי שווה להם לשלם קצת יותר על מנת לקבל את היתרונות הנלווים לבנייה הירוקה. רוצים לשמוע עוד על הבנייה הירוקה ועל תקן בניה ירוקה 5281? במאמר הבא תוכלו לקרוא כל מה שמעניין אתכם.

 

מהי ההגדרה של בניה ירוקה?

לא צריך להיות איש נדל"ן כדי להבין את המשמעות של בניה ירוקה. על מנת שמבנה יוגדר כמבנה שנבנה בבנייה ירוקה עליו לעמוד בתקן 5281. תקן בניה ירוקה 5281 קובע בצורה ברורה מהם הדרישות הנדרשות מהקבלן במהלך הבנייה עצמה. כאשר הקו שאמור להנחות את הקבלן הוא שימוש בחומרים שונים המוגדרים כחומרים ידידותיים לסביבה. כאלה שלא פוגעים באיכות הסביבה, ולא מזיקים לכדור הארץ.

 

מהו תקן בניה ירוקה 5281?

תקן 5281 הוא תקן שבו המדינה מפרטת בצורה ברורה מהן הדרישות במסגרת בנייה ירוקה. הרי לא כל בנייה היא בנייה ירוקה, ועל מנת שהיא תהיה כזאת עליה לעמוד בדרישות השונות המופיעות בתקן. התקן הפך להיות תקן מחייב בערים הגדולות בישראל, כל הערים החברות בפורום 15. אך ניתן לראות כיצד ערים נוספות גם כאלה שלא נמצאות בפורום 15 מצטרפות גם הן אל העניין הזה. בנייה ירוקה חשובה מאוד גם להווה אך בעיקר עבור העתיד.

 

מי מפקח על הבנייה הירוקה?

אחרי שיצא לכם להבין מהו תקן בניה ירוקה 5281, כעת עולה השאלה מי אחראי לפקח? הרי כמו שאנו יודעים בישראל כל אחד ינסה למתוח את הגבולות עד כמה שאפשר. ישנו תפקיד הנקרא יועץ בנייה ירוקה, והוא האדם שאחראי לפקח על פי החוק את העמידות של המבנה בתנאי התקן. אי עמידה בתנאי התקן משמעותה שהמבנה לא נבנה בבנייה ירוקה.

 

שווה לרכוש דירות בבנייה ירוקה

כיום זה הרבה יותר פשוט למצוא מבנים שנבנו בבנייה ירוקה. בעבר זוהי הייתה משימה שהיא כמעט בלתי אפשרית בגלל ההיצע הנמוך. לא מעט קבלנים מבינים את היתרונות של בנייה ירוקה, ומיישמים את הבנייה הזאת בפרויקטים שלהם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחפש את הפרויקטים המתבססים על בנייה ירוקה, תוכלו להרוויח מכך בנייה איכותית שלא פוגעת בסביבה.