כיצד נערכים לעבודות שיפוצים באשדוד בזמן קורונה

תוכן עניינים

נכון לעכשיו אנו חיים מגל לגל

בתחילת שנת 2020 נכנסה הקורונה לחיינו כאן בארץ, ואם חשבנו אז שמדובר במצב שיימשך מספר שבועות או מספר חודשים במקסימום, הרי שלכולנו תפחה המציאות הלא נעימה בפנים, וכשנתיים אחר כך, אנו עדיין צריכים לנהל את חיינו בצורה שונה מזו שהתרגלנו בעבר. היום, כשאנו חיים מגל תחלואה אחד לזה שבא אחריו, גם עבודות שונות של שיפוצים באשדוד ובערים אחרות מתבצעות בצורה מעט שונה בכל הקשור להתנהלות מול כל האנשים שקשורים לפרויקט.

 

מאז תחילת הקורונה בארץ ובעולם נוצרו שינויים רבים שקשורים למגע ולקרבה בין בני אדם. הדבר הוביל לכך שבתחומים מסומים אנו רואים כיצד נוצרו חוסרים של חומרי גלם בגלל עובדים שחלו ולא הגיעו לעבודתם במפעלים שונים, עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום ולכן לא יכלו לעלות על משאיות או אוניות ולבצע משלוחים, ועובדים שהיו בסגרים תקופתיים ולכן לא יכלו לבצע משימות שונות הקשורות למסחר ולתעשייה.

 

בירור יכולות הקבלן לעבוד בתקופה מאתגרת

החיים לצד הקורונה יכולים להיות מאתגרים מאוד אם לא פועלים בצורה נכונה ומחושבת. כשאנו מדברים על מישהו שרוצה לשפץ את הדירה שלו באשדוד מכל סיבה שהיא, אנו יכולים לזהות בעיות שעלולות לצוץ בגלל סיכוני הקורונה. הכוונה היא בעיקר לכך שאם עבודות שיפוצים באשדוד נערכות ללא בדיקות שרלוונטיות לשגרת הקורונה, יכולים לצוץ עיכובים שונים, וחלילה אף סיכונים שאף אחד לא מעוניין בהם.

 

אם נרד לעומק העניין נראה כיצד בעל דירה בשיפוץ ישמח לדעת שכל העובדים של הקבלן מחוסנים, ושהקבלן מקפיד על אי קבלת עובד לעבודה אם הוא צריך להיות בבידוד. דברים אלו יכולים להיבדק הן ע"י אישורים רפואיים והן ע"י אמינותם של הקבלן וצוות עובדיו. בנוסף, במקרים של סגרים, יכולים הקבלן ובעל הדירה להיות בקשר באמצעות תוכנות תקשורת כמו זום למשל, כדי לתפעל דברים שיכולים לעזור ברגע שחוזרים לעבודה.

 

הדרכים למנוע עיכובים וחוסרים

התנהלות נכונה בזמן קורונה בכל הקשור לעבודות שיפוצים בהיקפים שונים היא כזו שמראה כיצד נערכים נכון לקראת תקלות צפויות כגון חוסר בחומרי ייצור או סגרים ובידודים. אם למשל מבינים שהממשלה עתידה להכריז על סגר בקרוב, ורואים כיצד מספר הנדבקים היומי רק עולה ועולה, הרי שאולי אפשר להאריך את שעות העבודה בכל יום על מנת להספיק כמה שיותר בטרם המדינה שוב תהיה משותקת כמעט לחלוטין.

 

בנוסף, חשוב להצטייד בכל חומרי הגלם הנדרשים למשך כל תקופת העבודה ולאחסן אותם בצורה בטוחה כדי שניתן יהיה להשתמש בהם לאורך כל הפרויקט, גם אם קורות עצירות בגלל הגבלות ממשלתיות למשל. במידה ובכל זאת צוות העובדים מצטמצם בגלל מחלות, בידודים וכיו', הרי שתמיד כדאי לבדוק מה עדיין אפשרי לעשות במסגרת שיפוצים באשדוד כדי שהעבודה תימשך בכל זאת ותסתיים בזמן או בסמוך למועד הסיום שנקבע.