דבק לבריקים

תוכן עניינים

איך מדביקים בריקים לקיר? האם ניתן להשתמש בכל סוג של דבק לצורך הדבקת בריקים? האם ישנו דבק ייעודי לבריקים? ממה עשוי הדבק הזה וכיצד יש ליישם אותו? בשורות הבאות נסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על דבק לבריקים ואופן יישומו.

מה זה דבק לבריקים?

בשורות הבאות, הכוונה בבריקים היא ללבני אבן אמיתיות בתצורה האירופאית/ אמריקאית קלאסית של לבנה דקה ומוארכת, ולא לפוסטרים או לאריחי פלסטיק בצורת בריקים. בריקים אלה ניתנים להדבקה לקיר או להנחה זה על גבי זה כמו קיר לבנים קלאסי. דבק לבריקים הוא כמובן לא דבק רגיל והוא דומה יותר לדבק בו משתמשים להדבקת אריחי קרמיקה. למעשה זהו אותו דבק בדיוק. המדובר בחומר הנקרא דבק צמנטי ומכיל בתוכו צמנט, אגרגטים, שרפים ותוספים מיוחדים שמגבירים את מידת הסמיכות והדבקיות שלו מעבר לרמה של מלט רגיל. דבק זה מגיע בדרך כלל בגוון אפרפר וניתן לקנות אותו בתצורת שק אבקה אותה יש למהול בכמות מדודה של מים על מנת לקבל עיסה שתשמש להדבקת הבריקים.

כיצד משתמשים בדבק?

יישום דבק בריקים הוא עניין פשוט למדי. תחילה יש להכין כאמור את הדבק באמצעות ערבוב אבקת הדבק עם מים. לאחר שהתקבלה עיסת דבק אחידה, באמצעות שפכטל יש למרוח אזור קטן בקיר שאותו אנו רוצים לחפות באמצעות הבריקים ולהבריש את הדבק באמצעות מסרק שיניים ייעודי. פעולת הברשה זו יוצרת מעין תעלות בתוך הדבק הרך על מנת שהדבק לא ייצמד לאריח כשכבה אחת על כל שטחו, אלא באמצעות מספר שכבות הנפרדות זו מזו באמצעות אותם פסים שאנו יוצרים בהברשה. טכניקה זו פותחה לאחר שנתגלה כי היא מגדילה את החוזק המבני של עיגון הבריק לקיר. לאחר מכן לוקחים בריק בריק, כל פעם בריק אחד בנפרד, מורחים את הגב שלו בשכבה מאותו הדבק בדיוק ומצמידים אותו אל הקיר בקו ישר לשורת הבריקים בה הוא ממוקם ובאופן שיוצר דירוג לבנים ביחס לשורות שמתחתיו.

כיצד סותמים את המרווחים בין הבריקים?

לאחר שהצמדתם אתם כל הבריקים לקיר, אתם אמורים לקבל קיר בריקים כשבין כל בריק לבריק ישנו מרווח אחיד בעובי 1 ס"מ. את המרווח מומלץ לעשות באמצעות ספייסרים המונחים בין הבריקים תוך כדי ביצוע ההדבקה. מילוי המרווחים אינו מבוצע באמצעות דבק בריקים אלא באמצעות חומר מילוי הנקרא כוחלה ומתפקד כמו רובה באריחי חרסינה. את המילוי מומלץ ליישם באמצעות כיסוי של הקיר כולו ולאחר מכן ניקוי ושיוף הכוחלה מעל פני הבריקים באופן שחושף את הבריקים אך מותיר את הכוחלה בצורה מלאה בתוך המרווחים. בצורה זו מתקבל מראה אחיד ואסתטי יותר מאשר מילוי באמצעות הזלפת הכוחלה בין המרווחים. מידע נוסף על דבק בריקים ואופן היישום שלו, תוכלו לקבל במקומות המציעים את הדבק למכירה.