תוספת בניה קלה

תוכן עניינים

תוספת בניה קלה

תוספת בניה קלה היא אחת מהדרכים השימושיות והמשתלמות ביותר לבנות מבנה היום, כל מבנה אשר מצריך היתר בניה. תוספות של בניה קלה ניתן לראות היום על גגות, חדרים בבית, מבנים שלמים העשויים בניה קלה, מפעלים ועוד… לבניה קלה יתרונות רבים, אך ללא סיוע של בעל מקצוע מנוסה לא תוכלו ליהנות מיתרונות אלו. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על תוספת בניה קלה.

 

תוספת בניה קלה – מה זה?

בניה קלה הינה צורת בניה חדשנית יחסית אשר צברה תאוצה בשנים האחרונות. בניה קלה היא למעשה בניה על י די שימוש בחומרים מוכנים אשר יוצרו במפעל. כתוצאה משימוש בחומרים מיוחדים ועמידים אשר יוצרו באופן מדויק במפעל נוכל ליהנות מהספק עבודה מהיר ומדויק. זאת בניגוד לשיטה שאנו מכירים באמצעות בניית בטון אשר מדובר על בניה מסורתית יותר ופחות מדויקת. כמו שקיימים יתרונות לבניה הקלה גם קיימים חסרונות כמובן, אך היום ניתן לראות שהשימוש הפך לנפוץ יותר ויותר. תוכלו למצוא בתים שלמים עשויים בניה קלה, תוכלו למצוא חדרים אשר נבנו בנייה קלה ועוד…

תוספת בניה קלה – יתרונות

לבניה קלה יתרונות רבים, מנינו לפניכם מספר יתרונות בולטים שעשויים לשנות את הדעה שלכם לגבי בניה קלה:

  • זמן עבודה 

    היתרון הגדול של בניה קלה בא לידי ביטוי בזמן העבודה של הקבלן על הפרויקט שלכם. כאשר מדובר על עבודות בטון העבודה יכולה להימשך זמן רב, זמן זה גם עולה הרבה כסף וגם מצריך ממכם להישאר עוד זמן בבית ולחיות בצורה פחות נוחה עד להשלמת השיפוץ. מצד שני, בניה קלה מאפשרת לנו לסיים את הפרויקט תוך פרק זמן קצר.

  • ניקיון 

    עוד חיסרון בולט של בנייה בבטון הוא הלכלוך הרב שהעבודה יוצרת. כל אחד שעבר שיפוץ, אפילו שיפוץ מזערי ביותר יודע איזה בלאגן נוצר לאחר ותוך כדי השיפוץ. אז אם אתם מצפים לראות את אותו הלכלוך, האבק, שימוש בכלים כבדים ועוד כאשר אתם נעזרים בנייה קלה, צר לנו לאכזב אתכם. בניה קלה גם יותר נקיה וגם אינה פוגעת באיכות הסביבה ברמה ששיטות בניה שונות פוגעות.

  • תקציב 

    מחירי הדיור בשמיים, ואם יש דרך קטנה בה ניתן להוזיל את העלויות מבלי לפגוע באיכות העבודה, אנו רוצים לדעת עליו. אז זהו, שיש משהו שיכול לעזור, בניה קלה. בניה קלה עשויה מחומרים מיוחדים השונים במחירם מעלות של בטון וחומרי עבודה אחרים. כתוצאה מכך הקבלן יכול לגבות ממכם פחות כסף, ולא רק בגלל זה, אלא גם בגלל זמן העבודה שמושקע שקצר משמעותית מכל סוג בניה אחר.

  • מזג אוויר 

    אחד החששות הגדולים של כל מי שעומד בפני פרויקט בניה הוא שהמבנה לא יעמוד באופן מלא מול תנאי מזג אוויר שונים. בניה קלה עמידה בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים בשל החומרים המתקדמים עליהם היא מתבססת. כמובן שעל מנת שרמת האטימות תהיה מקסימלית עליכם יהיה לבחור בבעל מקצוע מנוסה. גם בשל עמידות בפני תנאי מזג אוויר שונים וגם כדי להבטיח גימור איכותי, חלק וישר.

תוספת בניה קלה –  שלבי ביצוע

עד כה תוספת בניה קלה נשמע בגדר חלום, אבל חשוב להדגיש כי גם כאן יש לעשות כל צעד עם הרבה שיקול דעת. תחילה עליכם יהיה להגיש את כל המסמכים אשר מתירים לכם לבנות עוד חדר או מבנה חדר. תוכלו להיעזר בחברה מקצועית אשר גם היא תבצע את העבודה הפיזית בסופו של דבר וגם תעזור לכם בהליך הבירוקרטי. לאחר שליחת הטפסים ואישורם, לאחר שאדריכל או קבלן בחן שאכן ניתן השימוש של תוספת בניה קלה על הקרקע המבוקשת, אז מתחיל שלב הכנת שלד הפלדה במפעל. כאשר מדובר על בניה קלה השלד של הבניה יהיה עשוי פלדה, חומר עמיד וחזק אשר שומר על יציבות המבנה. במקביל מתחיל הליך ייצור הפנלים במפעל. כאשר מדובר על מבנה או צורך בחיבור תשתיות על בעל המקצוע להתחיל בשלבי ההרכבה, ולאחר מכן ירכיבו את הפנלים שהם למעשה הקירות ואת כל הגימורים החיצוניים והפנימיים כולל חיפוי של הקירות.

 

איך בוחרים בעל מקצוע?

בחירת בעל המקצוע היא למעשה העניין הקריטי ביותר בכל התהליך הזה. הסיבה לכך מובנית, ברגע בו השורש רקוב כל התהליך עצמו יהיה רקוב. אפשר למצוא היום אלפי חברות וקבלנים פרטיים אשר יציעו לכם את שירותם, אך הבחירה צריכה בראש ובראשונה להיות לפי מי שמחזיק ברישיון וסיווג בתוקף. קחו בחשבון, כאשר אין לבעל המקצוע רישיון אינכם רשאים לקבל היתר בניה עבור הפרויקט. 

אנו ממליצים לכם לבחור בחברה אשר תלווה אתכם מהתחלה ועד הסוף, עוד לפני הגשת הבקשות לרשויות תוכלו לחבור לאחת החברות המובילות בשוק, הן יהיו לכם למענה בכל הנוגע להליך הבירוקרטי עד להשלמת התהליך וקבלת האישורים. לאחר מכן תוכלו להתחיל את הליך הבניה אשר אינו אמור לקחת זמן רב, כל הקירות וכל החומרים הנדרשים להקמת הבית נוצרים במפעל, כל מה שנותר הוא להרכיב אותם ולחבר אותם לתשתיות באופן מדויק שלא פוגע באטימות המבנה.

תוספת בניה מבניה קלהלפני שאתם חושבים על עיצוב הבית ומחפשים קבלן אשר יבצע את העבודה, עליכם לדעת כי יש לכם אלטרנטיבות אחרות מהבניה המסורתית. הבניה המסורתית היא בניה מבטון, בניה אשר מצריכה מאיתנו השקעה כספית גדולה יחסית, וזמן עבודה בו חלק מהבית יהיה מושבת. בניה קלה בשנים האחרונות תופסת תאוצה בקרב בתים רבים בארץ, אך האם היא באמת משתלמת?

תוספת בניה מבניה קלה – מהי בניה קלה?

בניה קלה קשורה באופן ישיר לענף הבניה, היא למעשה אחת מהאלטרנטיביות לבניה המסורתית שאותה אנו מכירים. זוגות ומשפחות רבות, בעיקר האוכלוסייה המבוגרת חוששת לשנות את ההרגלים שלה על אף שזה על הנייר יותר משתלם כלכלית. החשש נובע מכך שהתוצר אינו יהיה ברמה גבוהה כמו בניית בטון. אז תחילה נדון בכך שאיכות העבודה אינה תלויה בלבד בחומר הגלם, אלא גם בקבלן עצמו. אתם בוודאי שמעתם על מקרים רבים בהם קבלן הגיע וביצע עבודה, כמה חודשים ואף שבועות לאחר מכן הבעיה חזרה או שהרצפות בולטות, נזילות ועוד אלף ואחת תקלות.

בחירת חברה מתאימה היא סוגיה בפני עצמה, יש לקחת בחשבון שזהו השלב הקריטי ביותר בכל התהליך, לבחור נכון. הבחירה צריכה להיעשות בהתאמה עם התמחות הקבלן בבנייה אליה אתם מייחלים, מורכבות העבודה, סיווג קבלני של הקבלן, רישיונות ועוד… בניה קלה הינה בניה מחומרים מיוחדים אשר נוצרים במפעל ולא כמו בטון על המקום. החברה יוצרת במפעל את הפנלים בשלמותם כך שכל מה שנותר הוא לעשות את הגימורים האחרונים. יצא לך בעבר לראות משאית עליה כבר יש מבנה קיים? סביר להניח שמדובר על מבנה הבנוי מבניה קלה. החומרים הינם חומרים מבודדים, אטומים, מותאמים לתנאי הסביבה והאקלים באזור מגוריכם. כמו כן, ניתן לבקש תוספות בניה למבנה קיים, לדוגמא חדר נוסף, גג, עיצוב חדש לאחד החללים בבית ועוד…

תוספת בניה מבניה קלה – מהן האלטרנטיבות לבניה קלה?

כיום יש שיטות בניה שונות המתחרות זו בזו על אף שאותו קבלן יכול להיות בעל התמחות בשלושת סוגי הבניה. סוגי הבניה הנפוצים ביותר הם: בניה מבטון, בניה קלה ובניה מעץ. בסופו של דבר שלושת הסוגים עושים את העבודה כראוי.

בניה מבטון היא בניה שכבר שנים מוכיחה את עצמה כיעילה, מבודדת ואיכותית, אך עדיין יש לה חסרונות שונים כמו מחיר וכד'. מצד שני יש לנו את הבניה מעץ שלה יתרונות רבים, אך החיסרון הוא חוסר הידע שיש לאנשים לגבי סוגי הבניה השונים שניתן לעשות מעץ, שבתים מעץ אינם מיועדים רק לבתי ארחה, את המחירים הנוחים שיש בתחום ועוד…

תוספת בניה מבניה קלה – מדוע בניה קלה יותר משתלמת?

בניה קלה נחשבת לבניה המשתלמת ביותר בסופו של דבר מבחינת מחיר. ההשפעה על המחיר הנמוך נובעת גם מכיוון שהחומרים אינם יקרים כמו חומרי הגלם בסוגי הבניה השונים, וגם בגלל זמן העבודה הנמוך שצריך להשקיע בכל התהליך. זמן שווה כסף, עובדים שווה כסף, בניה קלה מקלה עלינו גם בזמן העבודה וגם בכמות הפועלים אותם צריך בעל העסק לצורך העבודה.

תוספת בניה מבניה קלה – בניה ירוקה

תוספת בניה מבניה קלה גם בעלת יתרון נוסף שחשוב לא פחות מסכום הכסף אותו אתם מוציאים בסופו של דבר על הפרויקט. בניה קלה ברוב המקרים תורמת לאיכות הסביבה מכיוון שאין צורך בכל כלי העבודה שיש בבנייה מבטון, ניתן גם לבחור בחברה אשר לה מלווה בניה ירוקה, וכך אתם לא רק חוסכים כסף אלא גם תורמים לאיכות הסביבה באופן ישיר.

תוספת בניה קלה