תואר במדעי המחשב או תואר במנהל עסקים

תוכן עניינים

התארים הנחשקים ביותר בשוק נכון להיום הם תואר במדעי המחשב ותואר במנהל עסקים.
מצד אחד שניהם מקצועות ריאליים עם התעסקות רבה במתמטיקה והרבה מהמתעניינים בתארים הללו מתקשים לבחור בין השניים. אז האם אתה אדם של מדעי המחשב? או מנהל עסקים? בוא נגלה ביחד.

 

מדעי המחשב

מדעי המחשב הוא מקצוע ריאלי ואנליטי. ברוב תוכניות הלימודים הגבוהים במדעי המחשב תלמדו את יסודות מדעי המחשב, מיטב מערכות ההפעלה, תכנות, מערכות וארכיטקטורה, יישומי אינטרנט ומאגרי מידע, אלגוריתמים ועוד נושאים רבים אחרים.

עם תואר במדעי המחשב ניתן להשתלב במגוון תפקידים בעלי משכורות גבוהות במיוחד בהייטק, החל מתכנות ועד מערכות מידע ואפליקציות. אז אם אתם אוהבים מתמטיקה, כדאי לחשוב על מדעי המחשב.

מנהל עסקים

מנהל עסקים הוא חקר התהליכים הניהוליים הקשורים בתחזוקת עסק מצליח, החל מניהול צוותים ועד ניהול כלכלי נכון. במנהל עסקים נלמד מגוון קורסים תיאורטיים הנוגעים בעיקר בכלכלה, תורת המימון והניהול ואף נרחיב את הידע שלנו גם במתמטיקה, סטטיסטיקה ואנגלית עסקית.

הביקוש בשוק העבודה לבוגרי תואר במנהל עסקים הוא גבוהה מאוד, והבוגרים בתואר יכולים להשתלב בעמדות ניהוליות בחברות שונות בגופים כלכליים או ציבוריים. כמו כן בוגרי התואר במנהל עסקים עשויים למצוא עצמם בתפקידים ניהוליים גם בעולם ההייטק הנחשק. לעומת זאת, רבים מבוגרי התואר למנהל עסקים דווקא בוחרים לפתוח עסק משלהם בעזרת הידע שרכשו בתואר.

 

מה כדאי לי?

תואר במדעי המחשב ותואר במנהל עסקים יקנה ארגז כלים שונה לחלוטין לסטודנטים. בעוד תחומי ההשתלבות יכולים להיות בענפים דומים, העבודה עצמה איננה דומה כלל ומהלך יום עבודה של בוגר תואר במנהל עסקים הוא שונה בתכלית מיום עבודה של בוגר תואר במדעי המחשב. בעוד בוגרי התואר במדעי המחשב כנראה יבלו את זמנם בנוחיות המזגן של משרד ההייטק ובבהייה בשורות קוד ארוכות וטיפול במערכות מידע סבוכות, בוגר התואר במנהל עסקים יבלה את זמנו בעבודה קשה על עסק שזה עתה פתח ובניהול עובדים וייעולם. ולכן השאלה עוברת לידיים שלכם, מה כדאי לכם? ללמוד תואר שיוביל אתכם לניהול צוותים בעסק משלכם או ניהול צוות בהייטק? או ללמוד תואר שיוביל אתכם לכתיבת אלגוריתמים מפותלים?

לסיכום

למרות הפופולריות החדשה של התארים במדעי המחשב ובמנהל עסקים, רבים מהללים את התחומים מבלי לדעת באמת מהו קו הסיום אליו מגיעים בוגרי התארים הללו. תואר במנהל עסקים ילמד אותנו הרבה על ניהול צוותים וניהול כלכלי נכון של עסק, ואילו מדעי המחשב בכלל ילמד אותנו כיצד לתפעל מערכות מידע ולכתוב שורות קוד מסובכות בקלות וביעילות. אז נסו רגע להשתיק את קולות ההורים בראשכם שמנסים לדחוף אתכם לכיוון שהם היו רוצים שתלכו בו ותשאלו את עצמכם, איפה אני רואה את עצמי בסוף התואר?