עובדים בטוח: כך תבדקו שהחשמלאי שלכם מוסמך

תוכן עניינים

צריכים חשמלאי ולא רוצים ליפול על חאפר? הגעתם למקום הנכון, אנחנו נעשה לכם סדר בבלגאן. אז איך תבדקו שהחשמלאי שלכם מוסמך ואמין? כל התשובות לפניכם.

דרשו לראות צילום של הרישיון

נפתח בשורה התחתונה – במידה והחשמלאי שאתם מתכוונים להזמין מתחמק מלשלוח לכם את התמונה של הרישיון שלו לפני שהוא מגיע אליכם, פושט אל תסגרו איתו.

אז כפי שכבר הבנתם, אנו ממליצים לכם לבקש מהחשמלאי שלכם לשלוח את צילום רישיון העבודה שלו בתחום.

שימו לב שעל גבי הרישיון מופיעים שם החשמלאי, תעודת זהות, סוג רישיון, תאריך הוצאת הרישיון והתוקף שלו.

תנו את הדגש במיוחד לתוקף של הרישיון ובמידה והוא פג, אפילו אתמול, אל תזמינו את החשמלאי הזה והמשיכו בחיפושים.

בדקו מה סוג הרישיון

רישיון הוא למעשה ביטוי כללי לכך שהחשמלאי עבר את כל ההסמכות הנדרשות בחוק על מנת לבצע את העבודה.

אולם, חשוב שתדעו שיש מגוון רמות של חשמלאים, חשמלאי בודק, חשמלאי עוזר, חשמלאי מוסמך ועוד, ויש הבדלים גדולים בניהם..

אז במידה ואתם מחפשים חשמלאים בתל אביב או כל מקום אחר בארץ, ודאו מה סוג הרישיון שלו והאם הוא אכן רשאי לבצע את העבודה שאתם צריכים שהוא יבצע.

לדוגמא, על מנת לבצע בדיקת ההארקה בבית אתם זקוקים לחשמלאי בדרגת חשמלאי מוסמך לכל הפחות.

לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא שבמידה ואין לכם מושג איזה חשמלאי מתאים לכם, פשוט אל תסגרו עם חשמלאי בדרגה נמוכה יותר מחשמלאי מוסמך, רק כך תבטחו את עצמכם.

כנסו למאגר של משרד התמ"ת

על מנת לבצע בדיקה נוספת, עליכם להיכנס לאתר של משרד התמ"ת, היחידה לרישום חשמלאים. שם תוכלו לוודא האם החשמלאי קיים במאגר החשמלאים המורשים של ישראל.

פשוט הכניסו את מספר הרישיון של החשמלאי ובדקו האם הוא קיים במאגר. תוכלו להיכנס למאגר גם באמצעות תעודת הזהות של החשמלאי, מספר הדרכון שלו, שמו הפרטי ושם המשפחה.

בצעו בדיקת הצלבה

במידה ועד עתה החשמלאי שלכם עמד בכל הקריטריונים, אין ספק שאתם בדרך הנכונה. כל שנותר לכם לעשות זה לבצע בדיקת הצלבה שתאפשר לכם לדעת שמי שמגיע אליכם הביתה זה באמת החשמלאי שאיתו דיברתם וסגרתם.

על מנת לעשות זאת, דרשו מהחשמלאי שישלח לכם גם צילום תעודת זהות או רישיון נהיגה. למה? מהסיבה הפשוטה שרישיון חשמלאי לא כולל תמונה ולא תוכלו באמת לדעת מי מגיע אליכם.

במידה ואתם מזהים את החשמלאי שמגיע אליכם כזה שמופיע על תעודת הזהות או רישיון הנהיגה, אתם יכולים להיות רגועים ולתת לו להתחיל בעבודה.

זהו, כעת כשיש לכם את כל הטיפים איך בודקים האם החשמלאי שלכם באמת מורשה, אתם יכולים לצאת לדרך ולהזמין חשמלאי בגבעתיים או בכל מקום אחר בארץ.

בהצלחה!