סקירה על פרופילי אלומיניום לבנייה קלה

תוכן עניינים

עם ההתפתחות הטכנולוגית בתעשיית הבנייה התגלו שיטות בנייה יעילות וקלות יותר. תחום הבנייה הקלה הוא פיתוח מודרני יחסי בענף הבנייה, המאפשר להשלים תהליכי בנייה במהירות גבוהה יותר כמו גם, בעלויות זולות יותר. הבנייה הקלה לא בהכרח מתאימה לבניינים גבוהים, אך כן לבתים פרטיים ונמוכים באופן יחסי. במסגרת בנייה קלה ניתן לעשות שימוש בחומרי בנייה קלים, כמו פרופיל אלומיניום מרובע ושלל חומרים שונים אחרים.  יש שיגידו שברוב תהליכי הבנייה כיום מתקיים שימוש באלומיניום.

 

חומרים קלים להשלמת תהליכי בנייה קלה

כדי להשלים את המשימה ולבצע תהליכי בנייה מהירים, יעילים וזולים באופן יחסי אפשר להשתמש כמובן בחומרים קלים. אילו חומרים נחשבים לקלים באופן יחסי? אלומיניום, פלדה, לוחות גבס וכן הלאה. כאשר משתמשים בחומרים קלים, אפשר להתקדם בתהליכי הבנייה ביתר קלות, בין השאר מכיוון שפשוט יותר קל לעבוד עם החומר ולהוביל אותו ממקום למקום.

אלומיניום, כחומר קל יכול לספר אי אילו איכויות. ראשית כל, הוא מספק מידה גבוהה של חוזק ביחס למשקל נמוך באופן יחסית. אלומיניום בפרופילים, משקופים ובתצורות אחרות יכול להיות עמיד במיוחד, על אף היותו דק יחסית וביכולתו להישאר יציב תחת עומסים רגילים. עקב נוכחות רבה של כרום ברכיביו, לאלומיניום שכבת הגנה שיכולה לשמור מפני תהליכי התחמצנות, שביכולתם להוביל לחלודה. על כן לאלומיניום עמידות גבוהה יחסית לחלודה בשלל תנאי מזג אוויר.

יתרה מכך, קל לייצר אלומיניום. זמינותו גבוהה ואפשר שזה משפיע על מחירו. נוסף על כך, קל לייצר פרופילי אלומיניום, לפי הצורך. כמו לדוגמה, פרופיל אלומיניום מרובע. נוסיף על כל זה, שאלומיניום לא מבקש מידה גבוהה במיוחד של תחזוקה, באופן יחסי לחומרים אחרים ושניתן למחזר אותו באופן מלא מה שיכול לתמוך באיכות הסביבה.

 

מקומם של פרופילי אלומיניום בבנייה קלה

חומרים קלים יכולים לעלות פחות. הדבר יכול להשפיע על עלויות הבנייה באופן ניכר. אלומיניום, לפיכך, יכול לתרום להוזלה בעלויות בנייה. למעשה, האלומיניום משמש כחומר משמעותי במגוון תהליכי בנייה, הוא יכול להגיע בצורה של פרופילים, בין היתר גם של פרופיל אלומיניום מרובע. בין אם מדובר על סגירת מרפסת וחדרי שמש, על קירוי גגות, תריסים לחנייה, דלתות, חלונות וכיוצא בזה. הסיבה לכך, היא שלפרופילי אלומיניום יש איכויות מסוימות שיכולות להתאים לרבדי בנייה שכאלה. לדוגמה, פרופילי אלומיניום יכולים לספק איכויות גמישות, מבודדות, עמידות וחסינות מפני החלדה. האלומיניום יכול להיות עמיד בפני אלמנטי מזג האוויר ולצרוך מידה נמוכה יחסית של תחזוקה. יתרה מכך, ניתן לעצב את האלומיניום בכל מיני צורות וצבעים.

 

אי לכך ובהתאם לזאת, אלומיניום יכול לשמש כחומר עזר בבנייה קלה, בעיקר כאשר עושים בו שימוש לספק הן חוזק מבני והן אלמנט שיכול להחזיק יפה מאוד אל מול תופעות מזג האוויר. יתרונות נוספים הם הנראות המבריקה כמו גם הגמישות העיצובית שלו.

 

שימושים שונים של פרופילי אלומיניום בתעשיית הבנייה

ניתן לעשות שימוש באלומיניום כדי ליצור חיפוי חוץ כמו גם חיפוי פנים עקב עמידותו בתנאי מזג אוויר. ניתן לקבל את האלומיניום בעוביים המתבקשים לכל סוג של חיפוי, בין אם מדובר על חיפוי עמודים, תקרות, קירות פנימיים, חיצוניים וכיוצא בזה. אלומיניום  בגרסתו כפרופיל מקל סבא, יכול לשמש גם כפס חיבור דיפון וגימור יריעות איטום של גג, כמו גם עבור חיבור או קיבוע של פרטי בניין שונים בתחום הקרמיקה, הגבס, אבני החיפוי, תפאורת הבמות, הריהוט, עיצוב הפנים וכן הלאה אפשרויות.

אלומיניום יכול להגיע גם כפרופיל מדרך. אשר יכול לשמש ליצירת גגות ומשטחי דריכה. במקרה זה אפשר שיהיה לו מעין חספוס שיתמוך במניעת החלקה. הרוחב הסטנדרטי לפרופיל המדרך יכול לעמוד על 26.8 ס"מ בעוד שניתן לבצע הרחבה במסגרת הרכבה מודולרית. ניתן להזמין את הפרופיל המדובר בחיתוך לכל מידת אורך רלוונטית. לפרופיל מראה שאינו מחליד, ואינו מתבלה (אלא בתנאים מסוימים) ויכול להגיע עם שנים רבות של אחריות.

האלומיניום יכול להגיע גם כתעלה עם מכסה, שיכולה להיות פתרון אסתטי למצבים בהם נדרשת תעלה שכזו ויכול לשמש גם כפרופיל סף שנועד לציין סוף אזור בתחומים של מדרגות, פרקט, ריצוף וכיוצא בזה. האלומיניום יכולים לשמש גם עבור יצירת עמודונים שנועדו להסתיר צנרת מים ומערכת חשמל, ואפשר שיהיו להם גדלים, צבעים וגמרים שונים.

ישנם כל מיני פרופילי אלומיניום סטנדרטיים שאפשר לכלול כחומר גלם לתעשיית הבנייה הקלה. מדובר על פרופילים סטנדרטיים כמו גם על פרופילים שניתן להתאים אישית עם חיתוך על פי דרישה. בין אם מדובר על פרופיל עגול, פרופיל אלומיניום מרובע, פרופיל ריבוע עגול, פרופיל צינור עגול, פרופיל תעלה, פרופיל מלבן ומלבן עגול, פרופיל אובלי, פרופיל משלוש, פרופיל משושה ומשושה מלא, פרופיל T ו-Z ו-H, פרופיל זווית, פלחים לפינות חדות ופרופיל לפינות עגולות וכן הלאה.

סקירת פרופיל אלומיניום מרובע – L304 ו-L316

באם נרצה לעשות סקירה קצרה על החומרים מהם מורכבים פרופילי אלומיניום, נוכל לציין את L304 ואת L316. כשאנחנו מדברים על L304 אנחנו מדברים על פלמ"ב באיכות גבוהה במיוחד. בפלמ"ב זה יש שיעור של 16-18% כרום, ו-8% ניקל, כאשר מודדים לפי משקל. מדובר על שיעור גבוה במיוחד של כרום, שלמעשה יכול לאפשר לפלמ"ב ליצור שכבת מגן מעל המתכת עצמה. איך זה בא לידי ביטוי? ובכן, עקב הימצאות שכבת המגן ישנה הגנה מוגברת מפני חלודה. למעשה, אם נשרוט את פני המתכת נוכל לזהות שהיא מכסה את עצמה בשכבה נוספת ומבריקה. ייתכן שזה הביטוי של הכרום שנמצא בה.

בפרופיל L304 עושים שימוש בתעשיית המזון, עקב כך שקל לעצב ולתת לה צורה ויש לה חסינות ועמידות די גבוהה בפני חלודה. מנגד, בפרופיל L316 (AISI), עושים שימוש בכלים רפואיים, תעשיית הרכב ועבור חלקים תעשייתיים שונים. אמנם, אלו הם השימושים המסורתיים של שני סוגי המתכות ואילו כאמור ניתן לעשות בהם שימוש בתעשיית הבנייה. מדובר על מתכות עם יכולת עמידות גבוהה במיוחד לחלודה. בין כל סוגי הפרופילים ניתן כמובן למצוא פרופיל אלומיניום מרובע.