ניקיון מפעלים – כך תעשו את זה בצורה נכונה

תוכן עניינים

לאייש את תפקיד מנהלי המפעל זה לא דבר כל כך פשוט כי שרבים בטוחים. יתרה מכך, אפילו היה לכם נדמה, לפני שקיבלתם את התפקיד, שהדבר היחיד שתצטרכו לעשות זה לבחור את העובדים החדשים בכל פעם כשיהיה בכך צורך, דעו שזה לא מדויק. למעשה, חלק מהאחריות שמוטלת על כתפיהם של המנהלים, היא לדאוג גם לתחזוקת המפעל, כולל הניקיון שבו. איך עושים את זה בצורה נכונה? והאם זה אומר שאתם צריכים להתחיל לעשות משמרות ניקיון בין העובדים השונים? התשובה היא בפירוש לא. חשוב להבין שכאשר מדברים על ניקיון מפעלים מדברים על אתגר משמעותי ביותר, שכן לרוב השטח שצריך לנקות מאוד גדול. למעשה, אנחנו רואים שצריך לנקות חללים ואזורים שונים במפעלים, כמו למשל:

 

  • חדרים נקיים וסטריליים
  • מכונות מסוגים שונים
  • אזורים משותפים כמו חדר האוכל
  • שירותים וחדרי הלבשה
  • משרדים ועוד

 

בדרך כלל בכל מפעל נמצאים כל החללים האלה וכל חלל כזה דורש ניקיון קצת אחר. למעשה, אפילו חומרי הניקיון שבהם ייעשה שימוש יהיו שונים, כך שברור מדוע אי אפשר להתמודד לבד עם משימה מהסוג הזה. תוהים מה עושים? איך בכל זאת אפשר לשמור על סטנדרטים בלתי מתפשרים בכל מה שנוגע לנושא משמעותי כמו ניקיון מפעלים? פשוט מאוד: פונים אל הטובים ביותר.

 

בחירת חברת ניקיון מתאימה

 

למרות שיש בישראל של ימינו הרבה מאוד חברות ניקיון טובות, אנחנו רואים שלא כולן מובילות. ראשית, לא כל חברת ניקיון עובדת בכל מקום בארץ ושנית, לא כל חברת ניקיון מגיעה גם עם ניסיון בנושא הספציפי של ניקיון מפעלים. כפי שאתם מבינים, ניקיון מפעלים שונה מאוד לעומת ניקיון של דירות או חללים אחרים, כך שברור מדוע צריך לבדוק אל מי אתם פונים. אם אתם רוצים לעבוד בצורה קבועה מול אותה חברה שתלווה את המפעל שלכם לאורך שנים, ובצדק, אנחנו מציעים לכם לבדוק היטב שאתם פונים אל חברה מקצועית ואמינה. זה אומר שכדאי יהיה לברר מראש כמה שיותר פרטים אודות חברת הניקיון שבידיה תפקידו את המשימה, כמו למשל: ממתי קיימת חברת הניקיון? האם חלק מהעבודות שאנשי המקצוע שלה עושים בשגרה זה באמת לנקות מפעלים? והאם מדובר על חברת ניקיון מפעלים שזמינה בכלל להכניס אתכם ללוח הזמנים העמוס שלה ולנקות את המפעל שלכם על בסיס קבוע? קחו בחשבון שיש מפעלים שצריך לנקות אפילו בסוף כל יום עבודה, וזאת כדי לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של ניקיון והיגיינה במקום. לכן חשוב לברר את כל הפרטים האלה לעומק מול החברה שממנה תרצו להזמין שירותי ניקיון מפעלים, כי רק כך תדעו שאתם עומדים לבחור בצורה נכונה.

 

PEXELS

 

ניקיון מפעלים, כפי שראינו, זו משימה לא קלה בכלל. צריך גם לא מעט אנשי צוות שיגיעו לנקות ביחד, אחרת זה יכול לקחת הרבה יותר מידי שעות. משמעות הדברים היא שהעלות יכולה להיות בהתאם, ולכן נשאלת השאלה: מה יכול להשפיע על המחיר? והאם לכל חברת ניקיון נשלם בערך את אותו הסכום עבור שירותי ניקיון מפעלים? התשובה היא כמובן לא. לכן ברור מדוע אתם תוהים מה ישפיע על המחיר, וכדאי לקחת בחשבון את העובדה שיש כמה וכמה גורמים שיכולים להיות משמעותיים. למשל: האם אתם עושים מנוי? כמה עובדי ניקיון יגיעו בכל פעם לנקות את המפעל? ובנוסך, מאיזו חברה בדיוק תזמינו את השירות? בדקו את כל הפרטים האלה ועשו השוואת מחירים, כי כך תדעו שאתם בוחרים חברה מקצועית שלא גובה סכומים מופקעים.