חברות בניה קלה

תוכן עניינים

רוצים לבנות את הבית שלכם בבניה קלה? הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת, בהנחה שכבר למדתם את התחום ואתם יודעים בניה קלה מהי, הוא שאת הפרויקט שלכם אתם רוצים להשאיר בידיים מקצועיות המתמחות ספציפית בתחום של בניה, או במילים אחרות, עליכם לחפש חברות בניה קלה שזה מה שהן יודעות לעשות. בזה מה שהן יודעות לעשות, אנחנו מתכוונים לחברות שיודעות ללוות אתכם לאורך כל שלבי הפרויקט, התכנון, הביצוע וניהול הפרויקט כולו, כך שאתם תוכלו לשבת ולהשקיף מהצד כיצד נבנה הבית שלכם בדיוק כפי שאתם חולמים. על מה חשוב להקפיד בבחירת חברות בניה קלה? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת י.נ הנדסה המתמחה בעולם הבניה הקלה ומבצעת שורה ארוכה של פרויקטים לבניה פרטית במודל הקל.

חברות בניה קלה

חברות בניה קלה – התמחות חובה

בחיפוש אחר חברות בניה קלה, אתם צפויים למצוא חברות המתמחות בתחום הבניה הקלה ומבצעות אך ורק בניה על פי המודל הזה, ולצדן גם חברות בניה קלה שמבצעות פרויקטים שונים, לרבות בניה כבדה מבטון אבל גם בניה קלה. מהבחינה הזאת, שתי האפשרויות הן טובות מבחינתכם ולא אמור להיות פער ביכולות של אלו מול אלו. כל עוד החברה מתמחה בבניה קלה, מכירה את התחום, יודעת לפרוש בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם ויודעת לנהל פרויקט של בניה קלה בצורה מקצועית, המדובר בחברה לגיטימית עבור הפרויקט שלכם. הדבר החשוב ביותר הוא שמדובר בחברה שמכירה, עוסקת ומנוסה בתחום הבניה הקלה, ולא חברה שבאה להתגלח על הפרויקט שלכם.

חבילת שירות מא' ועד ת'

ניהול פרויקט מא' עד ת' הוא מרכיב מפתח בבניית בית פרטי, בין שמדובר בבניה קלה ובין שמדובר בבניה כבדה מבטון. חברות בניה קלה מקצועיות יודעות להציע לכם חבילת שירות כוללת מקצה לקצה, קרי ליווי והעמדת כל אנשי המקצוע והכלים הנדרשים לכם כבר משלב התכנון בו אתם בונים את הבית שלכם על הנייר בליווי אדריכל ועד שלב מסירת המפתח. שימו לב, שגם שלב התכנון צריך להיות מונחה על ידי אדריכל בניה קלה שמכיר את התחום ויודע כיצד לתכנן את הבית על פי העקרונות המקצועיים והחומרים המאפיינים של עולם הבניה הקלה. אותה חברה צריכה לדעת להוציא עבורכם את היתרי הבניה, לגייס את קבלני המשנה, לבצע את הבניה בליווי מהנדס בניין מוסמך, להשלים את שלבי השלד והגמר במהירות וביעילות ולבסוף להשלים את שלב המסירה, לרבות הוצאת טופס 4 לאכלוס, בדיקת בדק בית וכן הלאה.

תנאים של הסכם

בבחירת חברות בניה קלה, חשוב שתבחנו את התנאים להם מוכנה החברה להתחייב ויש לכך משמעות רבה מאוד על הצלחת הפרויקט ועל שביעות הרצון שלכם ממנו. כך למשל, חברות בניה קלה מקצועיות תאפשרנה לכם לשכור מפקח בניה מטעמכם ולעגן את הסמכויות שלו בהסכם העבודה של הפרויקט. חברה מקצועית גם תאפשר לכם מודל של תשלום מדורג לפי אבני דרך, כך שאת התשלום לא תצטרכו להעביר במלואו מראש, אלא בשלבים שונים לאורך הפרויקט בהתאם להתקדמות הפרויקט. חברות בניה קלה מקצועית תצענה לכם גם יכולות של ניהול פרויקט לרבות ניהול תקציב, ניהול לוחות זמנים, בקרה על התקדמות הפרויקט לפי תכנית הבניה והיתרי הבניה וכן הלאה. כל זאת, כאמור, בהנחה שאכן מדובר בחברה המתמחה בתחום הספציפי של בניה קלה ויודעת לבצע את כל סוגי הפרויקטים בתחום. חברת י.נ הנדסה היא בדיוק חברה כזאת, ולרשותה כל היכולות הנדרשות בכדי לבנות את הבית שלכם בכל מודל של בניה קלה ובסטנדרטים הגבוהים ביותר.

חברות בניה קלהחברות בניה קלה

הגעתם להחלטה שאתם רוצים לשפץ את הבית? או שאתם אפילו חושבים לרכוש מבנה חדש אשר כולו עשוי בניה קלה? במקום להתעסק בעיצוב, מחירים ועוד, אנו ממליצים לכם דבר ראשון לתת דגש על בחירת החברה אשר תוכל להעניק לכם את התוצאה הטובה ביותר. ברגע בו עשיתם בחירת חברה נכונה, כל שאר התהליך הוא מינורי ופשוט. כיום יש בשוק הרבה חברות בניה קלה, איך מוצאים את החברה הנכונה?

חברות בניה קלה – היצע כנגד ביקוש

תחום הבנייה בארץ הוא אחד מהענפים הרחבים ביותר שקיימים, לכן קיימות כל כך הרבה חברות אשר עוסקות בבנייה. מכיוון שתחום הבנייה קלה פרץ לארץ בשנים האחרונות ויותר אנשים בוחרים בסוג זה של בניה, חברות רבות סיגלו לעצמן את אפשרויות הבנייה הקלה ללא שום התמחות בכך. אין דבר פסול בלבחור חברה אשר מתמחה גם בבנייה רגילה וגם בבנייה קלה, אך הדגש הוא לוודא האם מדובר על חברה מקצועית. הדבר הראשון שאנו ממליצים לבדוק הוא האם לחברה יש רישיון קבלני בכלל, ללא רישיון קבלני לא תוכלו לקבל היתר בניה מהרשויות. לאחר מכן, בחנו את הסיווג הקבלני של אותו קבלן, כך תוכלו לדעת מהו היקף העבודה והניסיון של אותו קבלן. מלבד לכך, וודאו כי החברה מחזיקה בתו תקן לבנייה ירוקה, בדרך כלל חברות אשר מחזיקות בתו תקן לבנייה ירוקה יהיו חברות אשר הן עתירות ניסיון ומכירות את כל האלמנטים הנדרשים לבנייה קלה. יש לציין כי אין חובה להחזיק בתו תקן לבנייה ירוקה על מנת שיהיה יכול הקבלן לבנות בבנייה קלה.

חברות בניה קלה – מציאת חברה מקצועית

מכיוון שהיצע החברות כל כך גדול עליכם לעשות סינון חוזר, ייתכן ושלב זה ייקח מעט זמן עד להגעה למציאת החברה הרצויה, אך ברגע בו אתם בטוחים בחברה אותה בחרתם אין ספק שתהיו הרבה יותר שלמים ובטוחים ברגע בו תצטרכו להוציא את הכסף מהארנק. הנה כמה דגשים שיש לקחת בזמן שלב הסינון:

מהו ותק החברה?

אמנם בנייה קלה התחילה לתפוס תאוצה בעשור האחרון, אך שיטה זו כבר קיימת כמה עשרות שנים. חפשו חברה אשר יש לה ותק של שנים רבות, חברה אשר כבר נמצאת הרבה זמן בשוק ויודעת למנף את העבודה שלה למקומות הרצויים ללקוח. מלבד לכך, לוותק יש השפעה רבה גם על הסיווג הקבלני של אותו בעל מקצוע, והסיווג הקבלני הוא המשפיע על היקף העבודה אשר רשאי הקבלן לעשות.

נגישות למידע

בעידן של היום חברה אשר לא נמצאת באינטרנט, או שאין לה פייסבוק ואתר בית מסודר היא כבר מעוררת חשד אצל הלקוח. היכנסו לאתר החברה והתרשמו מהעבודות אשר ביצעה החברה בעבר. חברה מקצועית תציג בפני הלקוח את מגוון העיצובים השונים שיש לה, את שיטות הבניה הקיימות, מחירון ועוד…

שיטות עבודה

האם יש לבחור בחברה אשר מתמחה רק בענייני בנייה קלה? לדעתנו כדאי לכם בחברה אשר מציעה לכם מגוון רחב של שיטות בניה. מלבד לבניה קלה יש גם בניית בטון, בנייה מעץ, בניית פלדה ועוד… הסיבה לכך שרצוי לבחור בחברה בעלת מנעד רחב של שיטות עבודה היא מכיוון שלא בטוח והתשתיות בבית שלכם יאפשרו לכם בנייה קלה, כמו כן ייתכן והאדמה אותה רכשתם לא כשירה לבנייה קלה ותאלצו לבנות בבניית בטון או בנייה משולבת. חשוב שתהיה לכם חוות דעת מגוונת יותר בענייני שיטות העבודה.

חברות בניה קלה – חברה רשומה

חשוב מאוד לבדוק לפני שאתם מגיעים אפילו ייעוץ מקצועי האם החברה איתה יצרתם קשר היא חברה מוכרת על ידי הרשויות. חברה אשר אינה מוכרת על ידי הרשויות הינה חברה אשר היינו ממליצים לכם להתרחק ממנה. הדבר הבעייתי הראשון הוא שלא תוכלו לקבל היתר בניה, והפתרון היחיד שיהיה לכם הוא לבקש היתר בניה בדיעבד, הליך בירוקרטי ארוך שייתכן ולא יאושר לכם. הסיבה השנייה לבחירת חברה מוכרת על ידי הרשויות היא שחברה שאינה מוכרת על ידי הרשויות ישר מעלה את החשדנות שלנו. למה שאותה חברה לא תוציא את האישורים מתאימים מול הרשויות? ייתכן ואותה חברה ניסתה להוציא את אותם רישיונות וקיבלה דחייה. לכן, עדיף להימנע מעבודה מול חברה אשר לה אין את כל הרישיונות המבטחים את הנכס שלכם בשלמותו.

חברות בניה קלה – סיכום

חברות בניה קלה אינן חברות אשר מתמחות בבניה קלה בלבד בדרך כלל, עם זאת יש לוודא שהחברה אינה עושה את העבודה "על הדרך", אלא יש לה את כל הכלים המבטיחים לכם תוצאה סופית מדויקת ומקצועית. יש לוודא עם אילו חומרי גלם עובדת החברה, מהו הניסיון המקצועי שלה בבנייה קלה (לא ניסיון כללי בתחום הבניה), מה המחיר אותו היא גובה (מחירים נמוכים מדי מעוררים חשד), וכמובן שאותה חברה מחזיקה בכל הרישיונות הנדרשים בכדי שהמבנה יהיה מבוטח ושתוכלו לקבל היתר בניה. בניה קלה מומלצת, מהירה וזולה, כל מה שעליכם לעשות הוא לדעת לבחור נכון את החברה אשר תעמוד לצידכם.