השלבים בתהליך בחירת תאורה לבית

תוכן עניינים

החלטתם שאתם רוצים לחדש את גופי התאורה בבית ולהתקין גופי תאורה חדשים? אם כן, אז כדאי שתקראו את המאמר הבא.

עושים שיפוץ או עוברים דירה, ומעוניינים בתאורה חדשה לבית? או שאולי סתם החלטתם שאתם רוצים להתחדש בגופי תאורה חדשים לבית, וכעת מתלבטים מאיפה להתחיל? בכל מקרה, הגעתם למקום הנכון. אם אתם רוצים לדעת איך בוחרים באופן נכון תאורה לבית או מתעניינים בשלבים בתהליך בחירת גופי תאורה לבית – מאמר זה הוא בדיוק בשבילכם.

איך לבחור תאורה לבית

רוצים לדעת איך בעצם בוחרים תאורה לבית, ומאיפה מתחילים? להלן השלבים העיקריים בתהליך בחירת גופי תאורה לבית:

1. החלטה על התקנת גופי התאורה עוד בעת בניית הבית או עריכת השיפוץ בו
אם אתם מעוניינים להתקין גופי תאורה חדשים לבית, חשוב שתדעו שזה יכול לכלול שינויים במבנה התקרה, וייתכן שיהיה צורך לפרק חלק ממנה במהלך התקנת גופי התאורה. ולכן, אם זה מתאפשר – רצוי להתקין את גופי התאורה עוד בשלב השיפוץ, או בעת תכנון הארכיטקטורה והבנייה של הבית. וכך, לא תצטרכו לערוך שינויים בתקרה או במבנה הבית, לאחר שהוא כבר בנוי סופית.

2. החלטה על גווני האור שהייתם רוצים שיהיו לגופי התאורה
לפני שאתם מתקינים גופי תאורה בחדרי הבית, חשוב שתחליטו על גווני האור הרצויים. גוון האור בחדר משפיע רבות על האווירה הנוצרת בו, ולכן חשוב לבחור בגוונים שהם נעימים לעיניים, ולא בכאלו שמגרים את העין או מכאיבים לה. למשל, עבור תאורה מרכזית בסלון, רצוי להתקין גופי תאורה המפיקים אור חם וצהוב – המעניק לחדר תחושה ביתית ונעימה, ונחשב למיטיב עם בריאות העיניים. ואילו עבור פינות אור קטנות בחלקים משניים בחדרי הבית – רצוי לבחור דווקא במנורות עם גוון אור קר ולבן יותר.

3. תכנון התקנת גופי התאורה בכל חלק בבית
כאשר אתם רוצים להתקין גופי תאורה בחדר גדול כמו הסלון, רצוי לחלק אותו לאזורים קטנים יותר, ולתכנן את התאורה עבור כל אזור בנפרד (מבלי לשכוח את התמונה הכוללת). כך אתם יכולים להעניק לכל אזור ולכל פינה בבית את התאורה הנדרשת עבורם. בהקשר זה, כדאי לדעת שעבור חדר מרכזי כמו הסלון כדאי לבחור בגוף תאורה צמוד תקרה שימוקם במרכז החדר וכך יפיץ אור בכל החלל, ורצוי לשלב גופי תאורה קטנים יותר לשם הארת פינות חשובות אחרות בחדר.

4. קבלת ייעוץ על ידי יועץ תאורה

אם אתם רוצים לשנות את עיצוב הבית על ידי רכישת גופי תאורה חדשים והתקנתם, רצוי שתתייעצו עם יועץ תאורה המתמחה בתחום זה. יועץ תאורה מקצועי – כמו יועצי התאורה של טכנולייט – ידע לייעץ לכם מה רצוי לעשות, מתי ואיך, ויש לו את הניסיון, הידע, ההכשרה, והאמצעים, כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות והמתאימות ביותר עבורכם.