בידוד אקוסטי לחדר מוזיקה – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

השכנים מתלוננים על רעש מתמשך של נגינה? מעוניינים בבידוד אקוסטי לחדר המוזיקה שלכם? לא יודעים מה זה לוח אקוסטי? כיצד לתכנן חדר מוזיקה מאלף ועד תו מבלי לרוקן את הכיס? • אנחנו כאן כדי לתת לכם מספר טיפים לבניית חדר אקוסטי – כל הפרטים במאמר הבא

תכנון חדר מוזיקה מתחיל למעשה באקוסטיקה. מדובר בענף פיזיקלי העוסק בכל הקשור לחדר הקול. אחד הפרמטר החשוב ביותר בכל הקשור לאקוסטיקה טובה הוא: לא להפריע לשכנים.

במדינתנו הקטנה, לא לכולם יש את האפשרות לחיות בבידוד מהשכנים. אנשים רבים שרוצים לא להפריע לשכנים שלהם בוחרים בבניית חדר אקוסטי.

לבניית חדר אקוסטי כללים רבים אשר יוצרים בידוד באמצעות לוח אקוסטי. אותו בידוד יאפשר לנו להרעיש מבלי להפריע לאחרים, שכן איש לא יוכל לשמוע את מה שקורה בחדר.

 

חדר מוזיקה – מה באמת חשוב?

אקוסטיקה שאינה אפקטיבית משמעה, מצב שבו גלי קול רבים מדי נכנסים אל החדר. מה שקורה במצב כזה הוא הד מתמשך שמפריע לנו ולשכנים. חומרים מבודדים הם אלו שיכולים לעזור לנו בכך, ושימוש בחומרים אלו כמו לוח אקוסטי הוא אפקטיבי במיוחד. חומרים מסוג זה סופגים את גלי הקול ומונעים מהם כניסה ויציאה. ההמלצה החשובה ביותר היא לדעת להתאים את החומרים.

החוק הראשון לשימוש בלוח אקוסטי הוא שיהיה מחומר ספוגי צפוף. לכן, כאשר אתם הולכים לבחור את הלוחות שלכם,  מומלץ להתייעץ עם המוכר ולא לבחור בחומר הזול ביותר כברירת מחדל.

 

יצירת בידוד מושלם – כיצד?

נכון שלפעמים אנחנו לא מבינים מספיק כדי ליצור את הבידוד המושלם. אחד הדברים החשובים ביותר לחדר מוזיקה הוא תקרה אקוסטית. לצורך הלוח האקוסטי של התקרה נבחר להשתמש בצמר סלעים או בצמר זכוכית. צמר סלעים מיוצר באופן מלאכותי באמצעות שימוש בסלע מותך. הייחודיות של צמרים מסוגים אלו היא בידוד רעש וחום באופן מוצלח מאוד.

דרך נוספת שבאמצעותה ניתן לבצע בידוד קירות היא בעזרת יריעות אקוסטיות. יריעות אקוסטיות הן יריעות בעלות חומר הדבקה והן חוסמות את הרעש בקירות. אפשרות נוספת היא בנייה של קיר גבס בסמוך לקיר הקיים ובין שני קירות אלו ניתן להניח צמר זכוכית.

אם כן, כפי שניתן להבין, ישנם סוגים רבים של לוח אקוסטי שניתן לרכוש.

החשיבות של בידוד חדר מוזיקה הינה גבוהה במיוחד. המטרה של הבידוד היא לא רק לשמור את הרעש בפנים אלא גם למנוע מרעשים להיכנס, משום שכניסת רעשים הורסת את החוויה ופוגעת באיכות הקול בחדר.

לכן, אם אתם מעוניינים בחדר מוזיקה איכותי, דעו שזה בר ביצוע ובהישג יד. בעבר היה מדובר בסכומים גבוהים שהיינו צריכים להוציא לצורך כך. אולם, המצב היום שונה וניתן כמעט בכל תקציב לייצר בידוד טוב לצורך ייצור מוזיקה בחדר.

החשיבות של חומרי גלם טובים היא רבה ולא כל לוח אקוסטי יכול להתאים לבית שלכם. לכן, ההמלצה החשובה ביותר היא קודם כל להתייעץ עם איש מקצוע. אנשי מקצוע יודעים בדיוק איזה חומרים יתאימו לחדר שאתם מעוניינים לבודד.