איטום גגות – מה צריך לשים לב?

תוכן עניינים

אחת העבודות המשמעותיות ביותר הן בתהליך בניית מבנה חדש ובוודאי בתהליך של שימור מבנה קיים, מתייחס להיבט של איטום הגג. זו עבודה חשובה ומשמעותית, מאחר ואם לא מבצעים אותה בכלל או לא מבצעים אותה מספיק טוב, הרי שזה עלול לפגוע באופן מהותי באיכות החיים של הדיירים במקום, לפגוע באופן משמעותי במבנה וכן בכל מה שנמצא בתוכו.

על מנת להבין את המשמעות של איטום גגות ולמה אנחנו צריכים לשים לב בשביל לעשות את זה נכון, עלינו להבין מה הרעיון שעומד מאחורי זה. למה חשוב לאטום את הגג בצורה אופטימאלית, מקצועית ואיכותית, למה חשוב להשקיע בכך זמן וכסף. עלינו להבין מה יקרה אם לא נבצע זאת בצורה נכונה.

לפני שנסביר מה הרעיון שעומד מאחורי איטום גגות, חשוב להבהיר, זה חלק בלתי נפרד תהליך בנייה של מבנה חדש וכן זה חלק בלתי נפרד מתהליך שימור מבנה קיים. כלומר אנחנו לא יכולים להתעלם מכך כלל. הקבלן שאחראי על בניית המבנה חייב לבצע את העבודה בשלב הבנייה ולאחר מכן אנחנו צריכים להזמין, מעת לעת, אנשי מקצוע שיבצעו את העבודה, בשביל שנוכל להשתמש במבנה בצורה נאותה.

 

מה הרעיון שעומד מאחורי איטום גגות?

הרעיון של איטום גגות הוא מאוד פשוט. למנוע כל אפשרות שמי גשמים או מים באופן כללי יחדרו אל תוך המבנה מהגג. במידה ולא מבצעים תהליך איטום בצורה נכונה, אזי שיש סיכוי שהמים יחדרו פנימה ללא שום בעיה. זה כמובן עלול לסכן את המבנה, לסכן את הרהיטים והחפצים שלנו ולפגוע באיכות ושגרת חיינו.

צריך לזכור, ככל שחולף הזמן, סביר להניח שחומרי האיטום יישחקו ולכן, אנחנו צריכים להקפיד על כך שנחזור מעת לעת על התהליך, בוודאי לפני שהחורף מתחיל. צריך לומר, יש לחומרי איטום גם השפעה על המבנה בקיץ, מאחר והם עוזרים גם לבודד אותו טוב יותר וגם למנוע אפשרות שחום חיצוני יחדור אל תוך המבנה.

 

למה צריך לשים לב בתהליך האיטום?

בשביל שתהליך האיטום יתבצע בצורה נכונה, יש לשים לב למספר פרטים:

ראשית, יש לוודא שהגג ריק לגמרי ממתקנים. במידה ולא, יש להסיר כל מה שניתן, אז לבצע את תהליך האיטום ורק לאחר מכן להחזיר את המתקנים השונים. בצורה כזו יהיה אפשר לאטום את הגג בצורה אופטימאלית.

שנית, יש לבצע את האיטום על גג יבש. לכן אם אנחנו רוצים להכין אותו לחורף, אזי שיש לבצע זאת לפני שמתחילה עונת הגשמים. בעיקרון, רצוי מאוד לעשות זאת כשמזג האוויר נעים ולא מסוכן מדי לעלות על הגג.

שלישית, יש לבדוק האם השיט בה בוחרים להשתמש, מאפשרת תיקונים או שיש צורך להשתמש בתוספות, במידה ויש צורך. זה יכול לייקר את המחיר של התהליך כולו.