אדריכל לפרויקט עיצוב הבית

תוכן עניינים

 

אחרי תקופה לא קצרה בה אתם שוקלים את האפשרות לעצב את הבית וליצור לעצמכם את האווירה הביתית שתמיד חלמתם עליה, כעת אתם צריכים להתמודד עם בחירת איש המקצוע המתאים וגיבוש מהלך העיצוב כולו. אחת השאלות שעימן יהיה עליכם להתמודד עוסקת גם בשאלה האם נכון לכם יותר לעבוד עם מעצב פנים או עם אדריכל לפרויקט עיצוב הבית. אז מעצב פנים או אדריכל? מה נכון לכם יותר? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

ההבדל בין אדריכל ומעצב פנים

מעצב פנים הוא איש מקצוע, בעל התמחות ספציפית בתחום העיצוב ועיקר עיסוקו הוא ברכיבי הגמר של מבנה קיים ועיצוב החלל והמרחב הפנימי של המבנה. מעצבי פנים מסיטים את מבטם בעיקר אל החלל הפנימי של הבית ובו הם מתרכזים, במיוחד בהיבט של העמדת הריהוט אך גם בהיבטי גמר נוספים הרלוונטיים לעיצוב החלל הפנימי של המבנה. אדריכל לעומת זאת, מביט על המבנה מגובה רב יותר ומסיט אותו מעט אל מרחב החוץ שלו. האדריכל מתכנן למעשה את תצורת המבנה ובכלל זה גם את התצורה הכללית, גם את החלוקה הפנימית וגם את מרחב החוץ של המבנה. לכשעצמו, אדריכל אינו אוחז בידע מקצועי כלשהו בכל הקשור לעיצוב החלל הפנימי ולהעמדת רהיטים בפרט. יחד עם זאת, ישנה בהחלט האפשרות לשכור אדריכל לפרויקט עיצוב הבית אם האדריכל בו אתם בוחרים רכש את ההשכלה ואוחז בהתמחות גם בתחום עיצוב הפנים.

 

מי מתאים לאיזה סוג של פרויקט?

ככלל, אם כל מה שאתם רוצים לעשות הוא לשפץ את החלל הפנימי של הבית, תוכלו לעשות זאת בסיוע מעצב פנים מומלץ ועל כך יש להוסיף גם מעורבות של מהנדס בניין, שיטפל בכל היבטי האישור של מהלכי השיפוץ. אדריכל לפרויקט עיצוב הבית מתאים יותר לתכנון יסודי מקדים של שינויים מבניים וכאמור, אם מדובר באדריכל שאוחז ביכולות ספציפיות גם בתחום עיצוב הפנים, בהחלט תוכלו להסתמך על אותו אדריכל שינהל עבורכם את הפרויקט כולו. הסתייעות באדריכל ולא במעצב פנים מתאימה, על כן, בעיקר בפרויקטים שמגלמים בתוכם גם עבודה נרחבת שכוללת שינויים מבניים או בנייה חדשה. אם שינויים כאלה אינם מהווים חלק מהפרויקט שלכם, אתם עדיין יכולים כמובן לבחור לעבוד עם אדריכל, אם כי הפאן האדריכלי שלו יבוא לידי ביטוי בצורה מופחתת והוא ייבחן בעיקר על יכולותיו בתחום עיצוב הפנים. במקרים אלה אתם יכולים כמובן לבחור גם מעצב פנים ללא הכשרה או הסמכה אדריכלית כלל.

הבחירה בסופו של דבר צריכה להתבסס על הדברים כפי שתיארנו אותם לעיל, אבל גם על שיקולים כמו מחיר והתאמה מקצועית. אם מצאתם אדריכל שהוא גם מעצב פנים, שמציע לכם שירות במחיר טוב ושאתם גם מתחברים לסגנון העיצוב שלו, זוהי בהחלט יכולה להיות האופציה הטובה ביותר עבורכם, גם אם הייתם יכולים לכאורה לבחור במעצב פנים בלבד.